Nuffnang Ad

Tuesday 28 June 2016

Bangkok story Part 4



Sempat berpuasa di Bangkok, tapi azabnya nak mencari makanan buat sahur. So sebelum pukul 10, dah beli awal-awal and menjelang pukul 4 bersahur nasi pun sejuk kejung, nak buat mcmana telan ajelah.


Muram aje suasana di Bangkok, macam tak bagi kami nak balik aje. Mujur puasa so taklah panas sangat nak berjalan ke train station. We all naik train aje ke airport, senang sikit.

 Ingat senang ke nak mencari duit untuk perbelanjaan hari-hari, mungkin ada yang datang dari keluarga yang senang so tak perlu bersusah payah lagi untuk mencari wang, tapi kalau yang susah, semua kerja boleh dilakukan dengan tenaga yang ada.


Sengaja check in awal untuk mengelakkan crancky maisng-masing. Ni masih bertahan lagi, tak gaduh and bising lapar, lapar berpuasa.

Airport pun tak sesak sangat, semuanya cepat. Hope to see again next year, Insyallah.

Monumen besar dalam departure hall, ada cerita dongeng Thailand ni tapi we all malas nak ambil peduli kisah apa, ramai yang bergambar disini.

Wah, dah banyak kedai menjual pulut mangga ni, tahun lepas hanya ada satu aje di food court kali ni semua tempat ada dijual. Harga satu bekas THB180, lebih kurang RM20. Beli bawak balik untuk bekalan buka puasa nanti.

Flight delay lebih kurang 1 jam, so lepak la dulu di balai menunggu, sambil lelap beberapa minit.

So long, Bangkok. Best journey ever dengan pelbagai cerita-cerita yang menarik. Kita jumpa lagi nanti.

Smooth journey, cuaca pun baik and sangat cantik awan-awan di pandangan atas.


Bekalan buka puasa, pulut mangga all the way from Bangkok

Letih berpuasa, take off aje terus lelap sampailah sampai KLIA. Tak banyak meragam pun, sabar sebab berpuasa.

Since we all berpuasa, tak makan la inflight punya makanan tapi the crew baik hati sampai bungkuskan untuk we all and dapat satu beg kacang MAS yang sedap tu. Terima kasih, Malaysian Airlines.

Sampai KLIA lebih kurang pukul 2pm, ada beberapa jam lagi untuk berbuka. Perjalanan yang sangat selsa dengan MH, thats why saya masih setia dengan MH walaupun banyak cerita negatif yang ada tapi layanan dan servis tetap nombor 1. Terima kasih buat anak kapal dan juga kakitangan MH yang begitu setia dengan syarikat penerbangan negara ini.

2 comments:

  1. MH haruslah terbaik.. cuma biasa pilih yg lain tu atas factor economi hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. We all beli pun time murah, masa ni Air Asia lagi mahal dari MAS

      Delete