Nuffnang Ad

Thursday 21 October 2010

Majlis aqiqah newborn

Sabtu lepas dapat jemputan from Dr Nita ke majlis aqiqah her newborn baby boy. Kali nie she so excited sebab dapat baby boy after 3 girls..Syukur, Alhamdulillah. Mulanya, Dr Nita rancang nak buat majlis di Bonython Park, venue masa we all sambut hari raya hari tu, tapi disebabkan cuaca yang agak berangin dan hujan, so terpaksa dibuat di rumahnya yang cantik tu.

Tuan rumah menyediakan nasi beriyani yang sangat sedap, hasil pertolongan kawan-kawan Kak Nita. Memang sedap sangat, makanan lain pun ada jugak like dessert section and kuih muih.

As usual, geng-geng wanita duduk berkumpul di dalam rumah ler..sejuk and selesa nak berbual-bual mesra.

Geng lelaki pulak lebih selesa duduk bersembang and melepak di luar rumah. Boleh juga sesekali menengokkan anak-anak yang main di luar tu.

This is Kak Nita's bundle of joy..baby Ibrahim. He's sharing the same birthday as Daddy Jack. 31/08/2010. Another anak merdeka....

As for the kids, pasang TV, channel kartun and that is..melepak la they all dengan kawan-kawan yang lain.

Seronok dapat kumpul ramai-ramai macam nie, macam-macam cerita yang keluar..dan yang paling sedih bila ada juga yang akan meninggalkan bumi Adelaide nie untuk pulang kembali berkhidmat dengan uni masing-masing. Masa 3 tahun mereka telahpun berakhir, masa untuk bersantai, makan-makan juga telah berakhir, yang menggu adalah tugasan sebagai seorang pensyarah yang akan menunggu.

Me and my Adelaide's gang. Dr Nita yang bertudung biru tu. Her confiment dah habis dah buat die akan masuk kerja balik this February. Kiranya cuti jaga anak kalau di Malaysia from 60 hari telahpun dinaikkan selama 90 hari tapi di sini, cuti bersalin diberikan selama 6 bulan yer, bergaji lagi. Macamana ? nak lawan tak?

7 comments:

  1. bestnya dapat cuti sampai 6 bulan..siap bergaji lagi..memang berbaloi2

    ReplyDelete
  2. tahniah utk dr nita..akhirnya dpt gak baby boy..

    beshnya gina..sana dpt cuti bersalin 6 bulan..mak aii..lama benor tu

    ReplyDelete
  3. 6 bulan wow best.. singapore only 4 bulan... aussie lagi lama syok... kalau kat sini macam tuh tak payah i benti kerja semata-mata nak jaga anak

    ReplyDelete
  4. best nyer, cuti 6 bulan after maternity

    ReplyDelete
  5. comelnya baby ibrahim.. geram, rasa nak cubit je pp dia.. =)

    ReplyDelete
  6. comelnya..mmg tak bleh lawan ngan kebajikan kat sana la gina. even medication pun kat sana lebih baik kan

    ReplyDelete