Nuffnang Ad

Tuesday 5 June 2012

Reading time

Setiap minggu, dah janji dengan Danish untuk pergi ke sekolahnya dan membuat Read Along with his classmates. Normally, lepas hantar Danish masuk kelas, his teacher, Julie will bagi 5 nama untuk I dengar the students read some books. Afther the students finished their reading, so I kena bagi komen pada their personal reading records and some stickers juga.

Danish antara yang nak terlibat dalam read along ni. Iskhhh, padahal dah baca dengan Daddy Jack dekat rumah but bila kat sekolah nak dengan mummy pulak. Ryan pun kena la join sama sebab siapa nak jaga kalau tinggal dirumah. Tapi sementara nak habis dengan 5 budak baca buku, cikgu Danish rajin melayan dengan bagi macam-macam toys untuk dia main.

One of the student yang I dengar die baca buku. Ada yang lancar dan ada juga yang merangkak-rangkak membaca but their sungguh bersemangat nak membaca. I wish this concept ada di Malaysia. Tapi apakan daya, anak-anak di Malaysia dah dibebani dengan kerja sekolah yang berlambak-lambak so tak ada masa nak pupuk minat membaca ni.

2 comments:

  1. menarik idea ni..tak silap lepas tahun ni dah tak der exam mcm upsr, spm gitu dah. diorang buat mcm paper work or assignment gitu. mungkin boleh praktis idea ni sekali.

    ReplyDelete
  2. Hmm, tak tahulah boleh ker tak nak praktiskan di sekolah. Anak-anak kita punya homework pun dah berlambak, inikan pulak nak suruh membaca

    ReplyDelete