Nuffnang Ad

Tuesday 31 July 2012

The boys@Kidzania..continued

Dah puas membeli barang runcit, dan kini nak jadi doktor gigi pulak. Dengar aje doktor gigi, teruslah Ryan geleng kepala. Phobia sungguh die dengan doktor gigi nie. So, Danish ajelah yang teruskan kerja tu.

Setiap pekerjaan akan diberikan tunjuk ajar oleh warga kerja Kidzania yang dilatih. Ada sessi praktikal sekali dan juga penggunaan yang betul. Its part of the education to motivated the kids. Well done, Kidzania !!!.

Since masa yang tak begitu cukup di dalam nie, we all hanya memilih pekerjaan yang okay aje dulu. Memang tak sempat nak buat semua dalam masa 2 1/2 jam. Supposed kena spent dalam seharian disini.


Ada certain pekerjaan tu kena tunggu sampai 5-6 orang untuk jadi participants so agak lecehlah jugak kan sebab masa dah tak ada.

So, maybe next time datang lagi then bolehlah mencuba semua balik. Kali ni biat sampai puas and tak datang lagilah.

Danish's dream is to be a pilot so bila ada pekerjaan as a Pilot and air crew for Air Asia haruslah mencuba. Then sementara menunggu turn jadi pilot, jadi lah techinician untuk Dell kejap. Cool jugak jadi technician nie, siap dapat certificate lagi.

Sementara menunggu the boys jadi pilot kat dalam cockpit Air Asia, perut pun dah terasa lapar sangat so lepak makan snack dulu di cafe yang ada didalam ni. Hmm, tengok snack pun comel-comel belaka. Puff sardine die sedap sangat, lagi pulak sambil minum kopi. Memang best !

Wah !!!! ada studio mini TV3 juga. Merasalah the boys jadi part of the TV3's team yer. Danish jadi broadcaster while Ryan jadi cameraman. Sampai ke nak tengok screen tu, Ryan?

Bagus jugakan ada pendedahan macam nie, sekurang-kurangnya the children tahu macamana sesuatu pekerjaan itu dilakukan dan juga setiap pekerjaan itu diberi ganjaran.

So, habis aje mencuba beberapa pekerjaan, kita ke bank dulu untuk masukkan gaji ke dlam account bank. Then, ada duit lebih tu, bolehlah memberi beberapa barang yang boleh dibeli di dalam nie, mcm cenderamata. Untuk majlis penutup, adalah sessi nyanyian oleh petugas Kidzania.

Sepanjang didalam tu, boleh aje ambik gambar anak-anak kita tengah buat aktiviti-aktiviti tapi ada juga disediakan profesional photographer didalam tu. So, after selesai aktiviti, kita ke Sony Centre untuk scan gelang yang diberikan then gambar anak-anak akan terpapar di screen komputer so kita boleh pilih mana yang nak diprint untuk kenangan.

Okay, nanti kita datang lagi yer. Tunggu Ryan besar sikit la so baru die tahu nak explore semja benda di dalam ni.

Okay, Kidzania..see you some other times, yer

2 comments:

  1. menarik, harus bwk firdaus oneday

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Atty
      Memang harus bawa Kak, bagus untuk their knowledge

      Delete