Nuffnang Ad

Wednesday 25 September 2013

Kindy days

I still remember Ryan kindy days. how I missed it so much when it comes on every Wednesday till Friday. Hantar dan ambil dia di sekolah than 15 minutes before balik tu boleh masuk dalam kelas, tengok die menari ataupun membuat beberapa aktiviti bersama cikgu-cikgunya.

Setiap pagi, kena keluarkan lunch box then sangkut beg sekolah dan juga baju kat sini. Setiap penyangkut ada nama masing-masing so tak boleh main letak sembarangan aje.

Bila ada memo atau newsletter, setiap pelajar akan dapat bila cikgu-cikgu letakkan di pocket holder masing-masing.

So taklah ada masa kita rasa tak dapat atau tak tahu apa info yang berlaku di sekolah

 
Seronok tengok kindy Ryan ni, siap ada reban ayam dan juga petak-petak untuk tanaman sayur-sayuran mengikut musim. Ada sekali tu, budak-budak ni belajar kehidupan ayam, dari telur, menetas dan juga menjaga anak-anak ayam ni semua, rasa best sangat.

Bila cuaca elok, seronoklah dapat bermain di luar tapi dengan syarat kena pakai topi kalau tak tidak dibenarkan sama sekali bermain di luar.

Ryan pergi kindy taklah seteruk mcm Danish. I just tinggalkan Ryan for a few days, then he shoould be okay la. Adalah menangis sikit-sikit tapi bila dah jumpa cikgu dia okay aje.

If kadang-kadang ada masa Danish balik awal so sempat la bawa pergi ambil Ryan kat sekolah dulu.

His favourite teacher is Patrea, the one in grey and Jasmine the kindy director. Both of them memang baik sangat and suka cara mereka berinteraksi dengan kanak-kanak.

Selain memo bertulis yang diletakkan di pocket tu, ada jugalah reminder bertulis yang diletakkan di pintu kindy untuk mengingatkan pada parents apa yang akan berlaku di sekitar kindy. Hmm, dah seminggu balik Malaysia ni tengah mencari kindy yang bersesuaian dengan Ryan.  So far, adalah a few yang we all dah buat survey sana-sini but belum tahu kat mana lagi nak masukkan Ryan.

2 comments:

  1. harap gina dapat cari kindy yg sesuai utk rayyan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah Kak Atty
      Ni pun masih mencari yang bersesuaian juga ni

      Delete