Nuffnang Ad

Tuesday 7 July 2015

Bangkok Supercup Day 02

Cuaca agak mendung di hari kedua, even hujan renyai-renyai juga. Malam semalam petir dan guruh sabung menyabung, sampai takut dibuatnya.

Sebelum pergi padang, perut haruslah diisi kenyang-kenyang agar tak lapar.

Kali ni we all decided nak naik teksi pulak, cos kereta yang we all sewakan semalam agak mahal juga. Kalau naik teksi, dia akan charged ikut meter and boleh tunggu sampai game habis.

Hari Ahad adalah hari cuti, so ramailah para penunggang basikal keluar untuk beriadah. Antaranya Cik Captain America ini.

Semalam tak sempat nak rasa Ice Blended di padang cos ramai orang beratur panjang untuk mendapatkannya, so hari ni sampai aje, terus pergi beli.

Ni ajelah yang we all makan sepanjang hari di padang. Ada aje burger and nasi ayam yang katanya Halal tapi tak berani la nak makan. Just makan fries, bawa bekalan roti pun dah okay dah.

Two rivals team from Malaysia; The Goal Academy dan juga KLFA untuk U12, tetapi kemenangan berpihak kepada The Goal Academy.

 Tak sempat nak ambil hadiah so kita berposing dengan Coach Cyrus dululah.

Ryan berjaya mendapat tempat pertama for U8 dan Danish tempat kedua bagi U10. Tahniah anak-anak Mummy di atas kesungguhan serta komitmen yang tinggi.

Dah habis tournamant, singgah kejap di Chatuchak Market. Buat syarat kata orang, kalau tak pergi tak lengkaplah trip ke Bangkok, kan.

Orang pun ramai, and the boys agak kepenatan so taklah dapat merayau-rayau lama-lama dalam ni, kesian pula pada mereka lepas seharian bermain bola di padang.


Nampak ramai orang-orang yang pernah berkunjung ke sini bila pergi Chatuchak akan mengupload gambar ice cream kelapa yang menajdi satu tarikan ke sini. So kami pun tak ketinggalan jugalah untuk mencuba ice cream kelapa yang asli dari Thailand.

Dah habis berjalan ke Chatuchak, perut minta diisi untuk makan nasi so kita pun berkunjung ke satu lagi restoran yang menjadi bualan di Internet, Restoran Usman.

Order ajelah apa yang direkomen oleh pelayan restoran, malas nak tengok menu sebab dah keletihan sangat. minum air pun bergelas-gelas dah.

Sesiapa yang berkunjung ke Bangkok, restoran ni agak terselit di celah-celah kedai lain so kena pandang atas untuk tgk signage dia.

Tak sempat nak makan dessert di restoran Usman so kita tapau bawa balik ke hotel ajelah. Tak sahlah kan kalau tak mencuba makan pulut mangga kalau ke Bangkok. Tapi rasanya pulutnya agak keras sikit, tak lembut but portion mangga memang banyak.

Dah malam, kena sapu sikit minyak panas pada 2-2 kaki pemain bola ni, dah lenguh lepas 2 hari bermain bola.

2 comments:

  1. Best ada peluabg sebat je sesekali berjln kan...jom pi Bangkok jom...rindu pure tomyam kat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu AS, alang-alang terus berjalan satu keluarga. Payah nak dapat peluang macam ini

      Delete