Nuffnang Ad

Wednesday 9 September 2015

Senggang waktu hujung minggu

Waktu hujung minggu adalah yang paling best sekali, boleh bersenang lenang sikit kan. Bangun lambat especiallynya. Tambah best bila ada pulak yang prepare breakfast in bed. 

Taklah berehat sepanjang masa kan, itu malas namanya. Sesekali kena juga mengemas dan membuang mana-mana yang patut dibuang. Sessi mengemas toys adalah yang paling malas sekali, ni koleksi masa Danish masil kecil lagi, tak tahulah nak guna lagi ke tak  bila anak-anak pun dah berumur 7 dan 10 tahun.

Adoiii, ini paling mencabar, antara doktor yang paling takut sekali nak jumpa..dentist. Tapi hari tu tak sanggup sebab sakit sangat rasanya. So nak tak nak kenalah menyerah diri.

Anak bujang sorang ni dah pandai selfie sendiri. Kadang duduk diam aje dalam kereta tahu-tahu dah penuh photo gallery dengan gambar dia aje.

Mana-mana kotak yang masih belum dibuka masa bawak balik from Adelaide lepas, bila buka mesti kotak-kotak mainan budak. Ni beberapa minggu lagi nak sort mana yang patut untuk diberi pada orang sebab ada tu toys yang tak sepadan dah dengan umur masing-masing.

Daddy Jack as usual, gilakan LEGO. Mana-mana kotak LEGO yang masih belum dibuka, dia akan buka and pasangkan then simpan.

Bila petang-petang sikit, ajak semua sekali pergi rumah Ibu yang hanya 5 minit sahaja. Anak-anak main bola di luar dengan kawan-kawan, while I duduk bersembang dengan Ibu di dapur sambil menikmati hidangan minum petang yang disediakan.

17 comments:

  1. Hi gina..waktu senggang2 macam ni la yang ditunggu-tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Amanda, nak rileks-rileks sambil hilangkan stress

      Delete
  2. OMG sis, thomas and friends.... anak saya giler yg tuh, dahlah kat msia ni takbanyak choice track yg ada huhu... kalo sis ada nak jual, email sy ye.

    -nurul
    nourshya@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far belum nak jual lagi, Insyallah if ada nanti saya bgtahu ya

      Delete
  3. Assalamualaikum Kak Gina,
    I'm actually ur silent reader...lama dah...
    Just nk tau, kalau2 kak Gina nk jual your boys old toys, mcm thomas train. Sy berminat nk beli utk anak2 sy...boys. pls email me at dzuhaniza@gmail.com

    ReplyDelete
  4. assalam kak...

    nak jual tak mainan danish masa kecik2 dulu? saya berminat... anak saya (adam) setahun lebih suke betul dengan thomas and friends tu... nak beli baru mahal jugak... beli 2nd hand murah sikit... :)

    ReplyDelete
  5. salam dear.. lama sungguh akak tak singgah. in fact blog pun lama tak berupdate.. bila ada yg tanya, kat mana, baru lah buat.. hhhh..

    dah besar2 yr boys.. tak de plan menambah.. heeee... anyway, take care dear..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Yan
      Betul kak, saya pun lama tak menyinggah blog akak. Anak-anak akak pun dah besar-besar. Saya pun kadang update blog ikut mood aje. Rasanya tak terbuka pulak nak menambah Kak Yan, dah tua dah

      Delete
  6. ku nampak keropok lekor.. nak kena gi goreng ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila...sila goreng...sedap tu makan petang-petang

      Delete
  7. Salam kak gina, can I hv ur email pls?tq. Aishah

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. akk, kalo nak jual mainan thomas tu bgtau la ek, nak beli yg baru nye mahal.. anak2 tgh giler mainan thomas ni. hahahaa

    ReplyDelete