Nuffnang Ad

Tuesday 18 October 2016

Simple birthday celebration

13 Oktober lepas, genaplah umur Ryan 8 tahun. Tahun ni belum ada plan nak buat birthday celebration besar-besaran, just buat small celebration disekolah ajelah. I tempah cake, then order Dominos and hantar ke kelas untuk dimakan waktu rehat bersama kawan-kawan dan cikgu kelas.

I tak tunggu pun, just hantar makanan aje. Segan la juga, mak pak bebudak lain yang buat birthday pun tak tunggu. So cikgu kelas ajelah yang update semua gambar-gambar ni.

Seronok masing-masing bila ada kawan-kawan yang sambut birthday, sebabnya dapat makanan yang best. Janji dengan Ryan nak belikan KFC tapi tak sempat nak keluar dari office so order pizza ajelah.



Balik rumah, Daddy Jack dah siap-siap tunjukkan hadiah untuk birthday boy tapi kenapa rasa hadiah ni lebih kepada Daddy yang punya ya.

Sabtu lepas, keluar  ke One Utama untuk mencari hadiah untuk Ryan lagi. Plannya nak ajak keluar sekali Ryan tapi dia tak nak so tinggal di rumah. Danish aje yang ikut.

Masuk Toys R Us mencari something for Ryan, tapi seperti biasalah kan, Daddy pun tumpang sekaki la tu. Alasan yang selalu diguna pakai.."Kesian bebudak, tak ada mainan nak main". Cheh, padahal anak tak beria tapi bapaknya yang semangat budak.

Singgah Madam Kwan for lunch. We all lagi prefer MK di One Utama compare to KLCC cos servicenya sangat slow. Sini dalam 10 minit dah boleh dapat our order. Lagipun tempatnya agak tersorok, so tak ramai yang perasan.

Nasi Bojari ajelah pilihan 2 beranak ni, I just share mana-mana yang tak habis ajelah cos malas nak order any main dish cos macam dah kenyang sikit sebelum datang tadi.

Sesiapa yang pergi makan di Madam Kwan, korang patut mencuba Banana Fritters ni, memang best and sedap sangat-sangat. Serai pun ada juga tapi tak sesedap di MK. 

Petang-petang beriadah main badminton dengan the boys. Sambil-sambil tu berjogging dulu kita satu padang depan rumah dulu.

Malam barulah kita buat small celebration for Ryan. Masak mee kari ajelah cos sesekali bosan juga makan nasi aje, kan.

Happy Belated Birthday, Ryan. Tahun ni kita buat kecil-kecilan aje yer, Insyallah tahun depan if ada rezeki kita buat party sekali lagi macam tahun lepas.

Sukalah sangat dia dapat hadiah Tobot tu compare to LEGO yang sampai 3 kotak tu. Tapi dia cakap dia tahu yang LEGO tu untuk Daddy sebenarnya, bukan untuk dia main. Dapat Tobot tu memang seronoklah dia main, even tidur pun siap bawa Tobot tidur sekali. 

No comments:

Post a Comment