Nuffnang Ad

Monday 28 November 2016

Bila geng pantry beraksi

Sesekali bila geng pantry office beraksi memang terbaiklah ruang pantry office dibuatnya. Makanan memang bermacam-macam ada, sampai pebuh meja dibuatnya. Kalau tak lauk pauk, kuih muih dan juga buah-buahan pun jadi juga.

Mee Bandung, nasi goreng dan juga sambal mangga kalau pada yang rajin nak buatnya.

Normally, hari Jumaat biasanya ada sahaja geng yang bersedekah untuk semua orang, selalu yang menjadi kebiasaan adalah nasi lemak la jadi tumpuan.


Nasi lemak Rawang so far antara yang sedap we all rasa selama ni.

Even simple bihun goreng and cucur ikan bilis pun nampak menarik di meja pantry.

Tambah menatik bila ada pulak yang belanja pisang goreng cheese yang super duper sedap menggila nih.

Aduh, kecur juga air liur bila ada pulak yang membawa colek Mak Bee dengan mangga muda. Jenuh mencolek sampai sakit perut dibuatnya.

Ada satu hari tu, tema masakan Pantai Timur pulak. Lauk singgang digandingankan dengan ulam-ulaman serta budu, ikan pekasam dan juga sambal belacan. Memang hebat geng-geng pantri saya ni.

Sepanjang tahun ni, pantry memang tak pernahlah tak ada makanan, ada aje yang membawa makanan walaupun cake ataupun manisan.









Apa-apapun, memang geng pantry saya hebat orangnya. Ada yang bangun seawal pagi untuk memasak membawa bekal ke sekolah, left over food semalam ataupun yang beli di luar. tak kisahlah apa cara pun tapi memang meriahlah pantry dari pagi sampailah tengahri dengan makanan pelbagai jenis dan juga rasa. Betul kata orang, 

Gendang gendut tali kecapi
Kenyang perut, suka hati

No comments:

Post a Comment