Nuffnang Ad

Tuesday 9 August 2011

Iftar beramai-ramai

Sabtu lepas, kami sekeluarga mendapat undangan dari MYPSA untuk ke majlis Iftar dan juga meraikan rakan-rakan yang akan kembali ke Malaysia sepanjang bulan Ramadhan dan juga Aidilfitri nanti. Since waktu berbuka dah gelap, lokasi majlis MYPSA kali ini dilakukan di rumah my Adelaide's gang, Hai dan Idris.

Percubaan Danish untuk berpuasa telah berjaya dilakukan after macam-macam cara dibuat, like main bola dengan Daddy Jack, main game and even bawa pi jalan-jalan sekitar rumah seba taknak bagi die pikir sangat bab makan nie. Tapi enjelang ke petang memang nampak sangat lembiknya dah. Akhirnya, berjaya juga Danish menghabiskan puasanya walaupun mendapat beberapa rintangan dari Ryan yang makan di depannya. Good job, Danish !!!!

Kalau majlis macam ie, potluck adalah dialu-alukan, ala tak payah masak banyak pun, dapat bawak sebekas mcm agar-agar pun okay aje. Menu utama adalah nasi putih dan juga kari kambing. Sedap sangat, rasa rugi pulak makan sikit aje, kalau tak makan banyak sikit sampai sengkak perut dibuatnya.

Walaupun ruang rumah agak terhad, sembahyang perlulah diutamakan. Walaupun cuaca seuk dan juga hujan renyai tapi ada tempah berbumbung so agak mudah sikit nak sembahyang. Yang lelaki sembahyang di luar dan wanita sembahyang di dalam rumah. Sesiapa yang tak sembahyang tu, jaga anak-anak yang masih kecil di luar.

Lepas sembahyang, sambung makan lagi...sedap la kari tu, masih terasa-rasa lagi. Nak suruh Kak Has buat kari kambing lagilah, nak makan sebelum die sekeluarga balik Malaysia..lama tu, sebulan kut. Terima kasih kepada pihak tuan rumah yang sudi menjadi hos untuk majlis MYPSA tu. Semoga dimurahkan rezeki dan diberkati segalanya. Amin.....

2 comments: