Nuffnang Ad

Friday 17 February 2017

Johor Causeway Tournament - Day 01

Hujung tahun lepas, Danish berpeluang untuk menyertai satu perlawanan bolasepak di JB and Singapore under KLFA. So, after we check out from Legoland, we all terus menuju ke hotel lain bersama-sama dengan players and parents yang lain.

Tapi sebelum check in dalam pukul 2, singgah la dulu makan Nasi Ambeng dan juga Laksa Johor.

We all stayed di Quality Hotel JB bersama-sama with kebanyakan satu team dengan Danish dan juga keluarga mereka. We all checked in awal so entah macamana silapnya dapatlah upgrade bilik yang besar. Puhhh, macam tak percaya aje dibuatnya.

Siap ada living hall lagi, so ramai pulak yang cop nak tidur disini sebab ada TV.

Dah settle urusan check in, we all pun mencari la tempat makanan, as usual la tak tahu nak makan apa. Nak makan fast food memanjang penuh aje so kita makan ajelah apa yang ada di sekitar City Square tu.

First time semasa dalam travel ni, mencari kedai dobi untuk mencuci pakaian yang belum dibasuh masa we all stay di Legoland lagi. Jenuh juga mencari kedai dobi since we all tak begitu familiar dengan area JB ni so gunakan Waze aje untuk mencari kedai dobi.

Habis mendobi, kembali semula ke hotel and ramai teammates pun dah sampai so petang tu semua turun ke swimming pool.

Seronok la masing-masing dapat berjumpa after seminggu tak berjumpa di padang bola. Memang kecoh betual suasana di swimming pool, tambah kecoh bila ada pula yang bawa bola so dah main water polo la pulak dalam pool tu.

Lepas Maghrib, semua pakat-pakat nak pergi makan sama-sama, so menuju la we all ke Banafee ni. Pernah pergi sekali dulu, dengan Teh lepas tu terus tak ingat dah tempat ni. Dulu-dulu if we all pergi JB, selalunya we all akan lepak di Restoran Singgah Selalu tapi masa time we all datang ni, restoran tu dah ditutup, bukan sebab renovate, tapi memang dah roboh terus dah. Tak tahulah kenapa so memang payah sikitlah nak mencari tempat makan yang dah biasa we all pergi.

1 comment:

  1. Nothing impossible if one day Danish dapat jadi pemain player Malaysia

    ReplyDelete