Nuffnang Ad

Friday 9 December 2011

Melbourne Road Trip- Home sweet Home

Lepas kami berjalan sekitar Great Ocean Road, perjalanan harus diteruskan...untuk kembali ke Adelaide. Kena tempoh perjalanan lebih kurang 9 jam lagi sebab balik kami lalu jalan yang jauh sikit. Memang kebas rasa punggung duduk lama sangat. Sepanjang perjalanan, cuaca pun cantik so nampaklah pemandangan yang cantik-cantik mcm Windmill Village nie. Cantik sangat dengan kincir angin dan juga binatang ternakan meragut rumput.

Sepanjang perjalanan balik nie, banyak lalu ladang-ladang gandum yang sangat luas, so beberapa kali terserempak dengan kenderaan giant macam nie. Musim menuai agaknya, tu yang sibuk ke hulu hilir.

Perjalanan dari pagi sampailah ke senja. I cakap dengan Daddy Jack, kalau boleh janganlah sampai malam di Adelaide, tapi nak buat macamana kan. Kenalah pandu berhati-hati. Mujurlah kami sampai di kawasan South Australia bila dah senja tu. Seram tau lalu di kawasan yang tak berlampu jalan nie, dahlah kami satu kereta aje. Lainlah kalau berkonvoi adalah yang teman.

Alhamdulillah, setelah keluar rumah di Melbourne pukul 6 pagi, kami sampai di rumah di Adelaide pukul 930 malam. Satu perjalanan yang panjang tapi menyeronokkan. Sampai rumah, masing-masing kelaparan, so masak nasi and makan dengan telur goreng aje. Itupun dah sedap.

Selain kami singgah di Great Ocean Road, kami juga singgah di beberapa pekan kecil sepanjang perjalanan untuk melawat sambil berehat sekejap. Tu yang menjadikan perjalanan kami tu panjang dan lama. Hehehehe, sesekali singgah..lepas nie mungkin kalau ke Melbourne takkan lalu jalan jauh nie lagi dah.


No comments:

Post a Comment