Nuffnang Ad

Thursday 29 March 2012

Harmony Day 2012

Every 21 March, Harmony Day disambut di seluruh Australia. Harmony Day is cara orang-orang Australia menyambut pelbagai jenis budaya, tak kira dari benua mana sekalipun tanpa mengira bangsa ataupun agama dan juga merapatkan jurang diskriminasi. Setiap tahun ada pelbagai tema and tahu ini mengambil tema Everyone Belong.

Untuk acara disekolah Danish, a small assembly diadakan untuk mempersembahkan beberapa hasil kerja student dan lepas tu ada small parade yang terdiri daripada pelbagai bangsa yang ada disekolahnya. Warna oren adalah warna untuk Harmony Day so pelajar kena pakai baju berwarna oren.

Tahun lepas, Danish dah pakai baju Melayu untuk perarakan tapi tahun nie die malas nak pakai sebab lepas habis parade, nak kena salin baju sekolah pulak so die malas, just let him wear orange shirt aje. ADa la 5 orang wakil anak-anak Malaysia, terdiri daripada Fahmi, Najlah from Kak Shidah's, Humaira' from Hisham's dan juga Amar from Izzah's serta Danish.

Ada ramai juga yang mempamerkan persembahan kebudayaan mereka disini. Baju-baju mereka pun cantik-cantik. Memang bagus cara macam nie, so the students tahu serba sedikit tentang budaya lain. After selesai parade, Daddy Jack kena bagi talk dalam kelas Danish about our culture and the students enjoy giler dengan apa yang dipersembahkan untuk mereka.

No comments:

Post a Comment