Nuffnang Ad

Thursday 18 December 2014

KLCC, again?

Selalunya hari Ahad we all makan di luar tapi taklah setiap minggu, ada masanya sebulan sekali baru keluar makan. Tak kisahlah makan apa so mostly we all keluar tengahari so kenalah makan nasi kan. Kalau ikut Danish suka makan nasi di Restoran Sari Ratu tapi kalau Ryan tak lain tak bukan nak makan asam pedas ikan. So kita akan ke Ruz Aladdin untuk menikmati asam pedas Muar la.

Lepas makan nasi, kena disudahi dengan hidangan pencuci mulut la. I tak makan tapai, baik tapai pulut atau tapai ubi..tak reti makan sebenarnya so kita makan goreng pisang dengan aiskrim ajelah. Not so bad lah walaupun rasa yang Madam Kwan punya lagi sedap.

Balik melepak kejap, sambil mengemas apa-apa yang patut sebab nak elakkan mata yang mengantuk cos dah makan nasi berlaukkan asam pedas tadi kan.

Di kala petang, teringin pulak nak berjalan-jalan di mana lagi kalau tak di KLCC, lepas Asar siap-siap then terus pecut ke sana. Tak ada apa pun yang nak dicari tapi saja aje nak mencuci mata sana sini, kan.

Bilalah nak travel ni kan..geram tengok orang asyik berjalan bercuti sana sini while kami masih lagi belum ke mana-mana lagi...soon, Insyallah.

Dalam kata tak ada misi membeli, masuk aje kedai sukan mulalah pak and anak juling bijik mata.

Dulu tak berapa nak kisah beli jersi entah kenapa kali ni sibuk pulak nak membelinya.

Dah pukul 9 malam pun masih ramai orang lagi di KLCC walaupun hari tu hari Ahad.

Malam tu we all dinner di Ben's. Tak terpikir pun nak makan apa cos perut masih kekenyangan lagi.

Rasa serba sikit aje mana hidangan yang ada. Kopi dalam gelas tu katanya Australia Iced Coffee tapi pekatnya ya rabbi. Minum sikit aje terus terasa kepekatan kopinya itu.

Singgah Cold Storage kejap nampaklah beberapa products yang dikenali sewaktu di Adelaide dulu like Weet-Bix, Beerenberg Strawberry Jam, rice bars dan yang paling seronok sekali Devondale butter. Terasa-rasa masih berada di sana bila membeli barang ni. Payah betul nak lupakan kenangan masa di Adelaide ni la walaupun dah hampir setahun meninggalan tempat itu.

No comments:

Post a Comment