Nuffnang Ad

Thursday 11 December 2014

Baking again...

Ke kelas baking with Kak Yani again, tapi kali ni tak jauh mana..dekat dengan rumah aje. Since Kak Yani dah ada studio sendiri so senang la lepak sini aje nanti. 

Ramai juga yang menyertai kelas Kak Yani ni. Selalu terlepas beberapa kelas Kak Yani tapi untuk kelas kali ini mujurlah Kak Yani ingatkan awal-awal lagi. 

 Preperation menyiapkan creme brulee oleh Kak Yani, yang ini demo aje.

Seterusnya hands on secara berkumpulan, membuat Victoria Sandwich Cake yang popular kalau tengok IG Kak Yani. Dah berbiji-biji dah Kak Yani buat. So kita belajar dari mula.


Strawberry compote resepi from Kak Yani, selama ini ingatkan untuk VSC tu guna jem strawberry straight from the jar aje, so kena buat sendiri lagi sedap rupanya.

Garam kegemaran Kak Yani untuk digunakan di dalam semua hasil cakenya. Salah satu rahsia kesedapan cake Kak Yani. Ada dijual di KL ni, I nampak di Presto, Citta Mall, satu tub harganya RM31 !

 Ohhh the Devil Chocolate Cake looks so devilicious

Berjaya membuat 2 biji cake hari ini, The Devil Chocolate Cake dan juga Victoria Sandwich Cake.

Ingatkan senang aje buat cake ni die punya topping aje sampai 3 jenis..chocolate buttercream, chocolate ganache, salted caramel dan the deco. Phuhhhh, berpeluh jugak nak menyiapkannya.

VSC agak senang nak membuatnya, cumanya masa nak sediakan the compote agak lama sikitlah. 

 Creme Brulee, demo by Kak Yani yang terasa-rasa di tekak dah ni. Lepas kelas ni, dah mencuba buat Devil Chocolate Cake, rasanya tak mengecewakan. Sama seperti apa yang Kak Yani ajar, nanti nak cuba buat VSC pulak.


2 comments:

  1. Assalam gina,
    oooohhhh creme brullee slurp3
    oohhhh choc devil
    pos siket boleh???he3

    ReplyDelete
  2. kak, ni yg IG dia thekitchenguardian tu ke? lama dh nk masuk class dia tp asik full je huhu..

    ReplyDelete