Nuffnang Ad

Monday 17 October 2011

First time in Adelaide

Daddy Jack ada plan nak buat birthday party untuk Ryan, since tahun nie Danish ada merasa juga buat birthday party di Malaysia. So, kenalah sama rata di dalam menyambut harijadi masing-masing. So, nie first time nak buat birthday party di Adelaide dengan segala benda yang terhad. Antaranya kek. nasib baik la ada juga kedai kek yang boleh menyediakan kek yang kiranya Halal which is no gelatine dan beberapa barang yang kita tak boleh makan. Orang kat sini panggil kedai kek nie Kedai Hijau, The Cheesecake Shop. Cheese cake nya sedap but tak pernah merasa lagi.

Banyak juga kek yang sedap, mostly tak Halal. Even the design pun simple aje..tak sehebat macam Malaysia. Maybe sebab kita nie pikir yang simple sebab taknak over budget, kan. Kalau kat Malaysia tu, tempah kek birthday anak aje dah dekat RM200 pun tak ada hal, lah.


So, we decided ambik kek yang sama pattern macam no 2 tu cuma tukar ke no 3 sahaja. Warna pun sama cuma kami ambil yang choclolate sponge cake sahaja.

So, settle bab kek..then nak ke satu tempat lain pulak. Mujur lah cuaca pun okay aje..warm and tak sejuk sangat.

Since rumah kami kecil, rasanya tak sesuai nak buat majlis birthday part tu nanti di rumah, so kami terpaksa pikirkan alternatif lain dan tempat itu adalah di park. Kat kawasan rumah kami tu, ada 2 parks yang boleh digunakan. Kami memilih The Gums Recreatinal Ground untuk majlis Ryan nanti sebab ada BBQ pit and also some shedding area jugak. Paling penting, ada big playground untuk kanak-kanak bermain nanti.

Park disini boleh digunakan untuk apa acara pun, but mostly digunakan untuk birthday dan juga majlis BBQ aje sebab luas and ada tempat nak melepak-lepak. Tapi, satu aje syaratnya tidak menggangu kententeraman awam sebabnya park nie dekat dengan rumah orang dan juga pengunaan arak adalah dilarang sama sekali. Ada juga dog trail, so segala hasil buangan hendaklah dikutip oleh tuannya kalau tak, SAMAN. Boleh tak Malaysia ada concept macam nie ? Hmm, rasanya tak boleh la, nanti JAIS atau JAWI kerja tak tentu masa...heheheheh

3 comments:

  1. baguskan kalu malaysia buat concept yg sama..

    ReplyDelete
  2. syoknya buat parti kat park :)

    ReplyDelete
  3. taman kat sini tak byk org dating2 mcm kat msia kan. tp kalu ada pun, jenuh gak le nak tutup mata budak2
    hehe

    best juga buat bbq kat taman ni tp perth sehari dua ni dah start panas nak keluar rumah pun malas sgt :p

    ReplyDelete