Nuffnang Ad

Thursday 20 October 2011

Mini Sukaneka

Majlis start pukul 4 petang, and the sukaneka suppose start at 5pm but then terpaksa mulakan lewat sikit sebab menunggu anak-anak tetamu yang lain sebab clashed dengan program lain yang turut melibatkan the children yang dijemput ke majlis birthday Ryan nie. So, bila dah nampak the children datang, cepat-cepat mulakan the games yang Daddy Jack sediakan.

Cuaca pulak sekejap panas, sekejap mendung. Angin pulak jgn cakaplah, sejuk sampai ke tulang, terketar-ketar rasanya. Tapi ada ada budak-budak nie selamba aje pakai seluar pendek, and tshirt..tak sejuk ker? Maybe sebab they all bergerak cergas, so taklah terasa sejuknya.

Majlis dimulakan dengan tendangan terhormat dari Ryan. Acara pertama is Pick and Throw. Seronok tengok kanak-kanak semuanya take part and enjoyed themselves. Ketawa terkekeh-kekeh and juga jeritan yang menggembirakan.

Para tetamu pun turut sama menyaksikan mini sukaneka. Ada tu sambil makan pun tak ketinggalan juga. Yer la, bila dah berkumpul macam nie, semuanya enjoyed dari children sampailah kepada dewasa.

Acara kedua adalah Play and Kick dimana the children kena sepak bola masuk ke dalam goal. Acara-acara ini bukan hanya untuk kanak-kanak, adults pun boleh join juga sebab ada hadiah untuk adults juga.

Acara seterusnya The Newspaper di mana the children kena berpasangan dengan adults. Hmm, dalam acara nie, mak ayah pun dengan sportingnya turut serta bergandingan dengan anak mereka. Seronok tengok.


Kesian the parents, kena dera oleh Daddy Jack.

The adults and pasangan masing-masing

Last game is Catch Me. Terror betul semua peserta nie. Sampaikan kena ulang beberapa kali sebabnya nak cari 3 pemenang utama.

Lepas habis main game, masa untuk the big moment, cake cutting. Cantik nampak kek yang ditempah. Warna pun nampak so bright and yummy.

Kat rumah bukan main berkobar-kobar lagi praktis nak tiup lilin atas kek, udahnya bila majlis sebenar, terus tak buat langsung. Ryan, Ryan. Bila dah habis semua children nyanyi Happy Birthday, boleh die buat dunno aje kat jeritan-jeritan yang suruh die tiup lilin tu. Iskh..iskh..iskh.

Mujurlah Danish yang tolong tiupkan lilin and pegang tangan Ryan untuk potongkan kek, kalau tak..sampai ke malam ler bertunggu kat park sebab nak tunggu Ryan tiup lilin keknya. Ramai yang kata, kek yang we all order nie sedap, kami tak pasti sebabnya kami tak sempat merasa. i cuma sempat rasa krim aje but nampaklah ada mcm strawberry layes in between the sponge cake. Tak apalah, lain kali bila ada birthday lain, kita order sekali lagi yer.


1 comment:

  1. mesti ryan malu tu..tu yg tak tiup2 lilin..

    happy belated besday to ryan
    semoga menjadi anak yg soleh, berjaya dalam apa jua yg diceburi, dan sihat selalu.amin

    ReplyDelete