Nuffnang Ad

Thursday 13 October 2011

Happy 3rd Birthday, my kerinting

Hari ini, turn my kerinting pulak menyambut his birthday. Sekali lagi, kita hanyakan merayakan bersama sahaja, tanpa keluarga besar kita di Malaysia. Tapi tak apa, Daddy is planning for something big for your 3rd birthday celebration, yer sayang.

Satu cabaran buat Mummy untuk menjaga Ryan yang semakin lasak. Kadang-kadang rasa geram dan tension sangat especially bila bawa ke shopping mall, dah taknak duduk dalam stroller atau trolley. Nak lepas bebas, lepas tu boleh lari ke sana ke mari. Mulut Mummy nie tak berhenti-henti said Sorry to some of the Aussies sebab adakalanya mereka tak suka bising-bising atau anak kita tak dijaga dengan baik. Tengok anak-anak depa duduk diam dalam trolley, tak melasak macam Ryan sampaikan Mummy naik segan pulak nak bawa Ryan keluar ke mana-mana..tapi Mummy tak sanggup, so gagahkan juga bawa Ryan keluar sambil tu dapat jugaklah exercise di shopping mall.

Your first riding lesson, tapi sekejap aje, kita kena berhenti sebab cuaca semakin sejuk. Hopefully, sehari dua nie cuaca pun nampak baik so nanti kita angkut basikal pergi park and kita main basikal puas-puas.

Ryan and Danish masih-masing suka membuli. Kalau tak Danish yang mulakan dulu, Ryan pulak. Rumah nie dah lali dengan jeritan dan juga pekikan both of you sampaikan Mummy dah tak heran. Now, you nak sama macam Danish, apa benda tak kisahlah pakaian, makanan atau apa-apa barang yang Danish ada, Ryan pun nak yang sama jugak. Nampak gayanya apa sahaja kena beli 2, satu untuk Ryan dan satu untuk Danish.

Sempat berswimming di Malaysia, kat Adelaide memang ada Aquatic Centre tapi Mummy tak berani nak bawa Ryan lagi. Kalau Kat Malaysia, ramai aje yang boleh temankan Ryan for your swimming lesson, sini Mummy tak berani nak bagi la.

Ryan pun dah berani nak feed the kanggaroo, cuma Danish aje yang masih takut dengan binatang-binatang nie. Hmm, tak lama nampak gayanya kita akan ke Gorge Wildlife lagilah nampaknya sebab nak membawa tetamu khas dari Malaysia.

Daddy tak sudah-sudah belikan toys untuk both of you sampaikan Mummy pun naik pening, bila masanya you all nak main dengan toys yang banyak nie. Balik Malaysia nanti semuanya dah besar, ada ker lagi keinginan nak main dengan toys nie. Today, I think you will receive another toys from Daddy. Phewwww !!!!

Your biggest passion is CARS, everything about CARS memang Ryan paling suka. Kebetulan pula, tahun nie ada Disney on Ice di Adelaide dan salah satunya ada CARS so Daddy berbesar hati membawa kita pergi menyaksikannya walaupun persembahan CARS tak sampai 5 minit tapi you still enjoyed it.

Tahun 2011 sahaja dah 3 kali kita sekeluarga balik Malaysia, sampaikan bila nampak aje aeroplane lalu di atas di belakang rumah, Ryan always said nak balik Malaysia, nak balik Malaysia. Nak hantar orang ke airport pun Mummy tak sanggup sebab Ryan akan menangis nak balik Malaysia, sampaikan Mummy terpaksa bohong Ryan cakap kita nak balik Malaysia, tapi kena ambik beg kat rumah dulu..and Ryan keep on mumbling nak balik Malaysia dari airport sampai lah ke rumah kita di Adelaide nie.

Tahun ini juga, kita berkesempatan untuk berhari raya bersama keluarga besar di Malaysia. Satu pengalaman yang baru untuk Ryan dapat merayakan bersama. Dapat juga pengalaman bermain bunga api serta main selipar di hari raya pertama.

To Ryan Irfan, Mummy tak sikit pun rasa menyesal untuk mengikut Daddy for further his study in Adelaide. Kalau tak kerana itu, Mummy tak berkesempatan nak melihat Ryan dan Danish membesar di depan Mummy kerana Mummy tahu, kalau tidak, peranan itu akan diambil alih oleh Bibik. Setiap masa sepanjang 1 1/2 tahun ini, Mummy betul-betul rasa puas dapat menjaga Ryan, Danish dan juga Daddy. Mummy dapat mandikan Ryan setiap hari, peluk and gomol-gomol Ryan setiap masa, tak kira waktu serta dapat main-main dengan Ryan di belakang rumah pada waktu petang. Sikit pun Mummy tak rasa kesal mengambil cuti tanpa gaji selama 3 tahun ini.

As for Daddy, it unfair untuk tidak membuat something for your BIG day so Daddy is planning something special for it. Daddy kata, tahun nie Danish pun buat birthday party so does you, baby. Since rumah kita kecil, so your birthday celebration kita buat kat park ajelah, senang. The other kids boleh lepak and main at playground while mummies and daddies boleh lepak-lepak and bersembang.

It's your Birthday now you are Three
These jolly puppies, full of play,
Say Happy Birthday Three Today!
And here's a wish that's just for you:
Have lots of fun the whole day through!


Happy 3rd Birthday, Rayyan.

Semoga Rayyan dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur serta dirahmati oleh Allah SWT. Dan doa Mummy dan Daddy, agar Rayyan menjadi anak yang soleh serta berjaya di dalam kehidupan.
AMEEN.

from
Mummy, Daddy and Danish Imran

5 comments:

  1. Happy 3rd Birthday, Rayyan,semoga menjadi anak yang baik dan soleh, berjaya dalam apa jua yang rayyan buat.amin

    ReplyDelete
  2. Arapink
    Thanks for the wishes

    Kak Atty
    Semoga termakbul apa yang Kak Ty doakan itu

    ReplyDelete
  3. Rayyan..so cute..Happy Birthday :)

    ReplyDelete
  4. hepi bday ryan...comel nye dia...

    ReplyDelete