Nuffnang Ad

Friday 9 December 2011

Sedapnya bila Spring

I kan dah jatuh cinta dengan Frappe McD so di Adelaide tak ada McD yang halal tapi ada drive thru so gagahkan juga membeli guna drive thru walaupun ada pikir boleh ke beli nie aje guna drive thru, kang takut depa suruh masuk kaunter juga sebab beli air minuman aje. But, bila dah order, okay aje. So Coffee Frappe for me and Daddy Jack and Chocolate Frappe untuk Ryan. Danish tak ada masa nie, sebab die ke sekolah.

First time nak mencuba makan tempah di Adelaide, buatan Indonesia. Agak pelik sikit tempehnya sebab warna coklat. Tak putih mcm di Malaysia. Tak tahu nak masak apa, so goreng berempah ajelah sambil cicah sambal kicap.


Bila spring, mcm-mcm buah yang keluar like all the berries, strawberry, cherry dan juga raspberry. Ni yang I nak bawa balik Malaysia, adik I mengandung teringin nak makan. Ada aje kat Giant tu sebenarnya tapi nak juga merasa yang Australia punya so layankan aje.

2 comments:

  1. oh coffee frappe buat saye terliur..dah lame x minum :)
    salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  2. Salam Gina, tu yg bestnya kat sini kan.. buah2 ikut musim. skrg ceri, tak sabar tunggu seedless grape pulak. yum yumm

    ReplyDelete