Nuffnang Ad

Friday 3 August 2012

Sangup berjaga awal pagi

Pagi sebelum balik Malaysia, we all dah bangun dalam pukul 5 pagi sebab nak ke Toys Sale di BigW yang bermula jam 12 tengahmlm tu. At first Daddy Jack nak pergi pukul 12 tu, so I cakap, die pergilah sorang, I tak sanggup nak harung sejuk-sejuk tu so dibatalkan niatnya so tunggulah sampai pukul 6 pagi untuk ke BigW. Keluar rumah mmg gelap giler tapi the boys dah biasa keluar gelap-gelap mcm nie sebabnya kalau ke Sunday Market, pukul 6pg dah masuk kereta dah.

Sunyi sepi BigW pagi-pagi buta nie tapi ada jugaklah nampak a fews Aussie dan anak-anak mereka pun sama ke sini untuk beli toys tapi depa beli and buat layby untuk collect masa Christmas nanti.

As usual, hanya Daddy Jack sahaja yang menjalankan upacara pilih, belek and telek yer. We all tak terlubat langsung so thats why katalog sentiasa ditangannya sebab die dah pilih apa yang nak dibelinya.

Danish pun malas nak terlubat, tahu sure kena ada Ninjago sahaja. I pun terjebak jugak dengan board game yang Danish pegang tu, ala bukannya apa..board game Masterchef aje..bosan-bosan boleh jugak main di rumah nanti. Itu ajelah yang menarik minat I pun.

Nampak tak kat rak belakang tu? Tu bahagian arts and craft. I noticed yang orang Aussie nie suka sangat dengan arts and craft especially scrapbook. I ni memang ada minat about arts ni tapi tu la, ada masanya macam rasa tak ada masa, ada tu rasa bersemangat nak melukis sedangkan dan beli 2 keping canvas pun masih tak bukak lagi plastiknya. Itu kena tunggu summer project la kut. Winter nie dok berhibernate aje kerjanya.


Kena guna dua trolley sebab Danish and Ryan tak mahu share lagipun satu trolley pun dah tak muat pun nak susuk sebabnya penuh dah dengan kotak-kotak.

Danish sampai nak tenggelam dengan lambakan toys yang dipilih oleh Daddy Jack.

Kmart pun start their toy sale sama hari dengan BigW juga so lepas settle di Big W bergegas pula ke Kmart di Firle sebab dekat dengan rumah aje.

Pun sama jugak, penuh trolley dengan toys aje. Not only the boys toys malahan kitakan nak balik Malaysia, so belikan la juga untuk all our nieces and nephews jugak.

10 comments:

  1. mak aihh semangatnya keluar pagi2 tu semata2 nak beli toys :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daddy Jack yang bersemangatnya, and also anak-anak..me idak ler..semangat balik Malaysia dah tu

      Delete
  2. kak... Sort & Store lego tu berapa? Kat Toys R Us sini RM199.. grrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa Sale hari tu tak ingat tapi semalam pergi dalam AUD38 aje..lebih kurang RM150

      Delete
  3. aduh seronok daddy jack soping toys yek...kalau lah mesia leh soping gitu..alangkah bestnyer..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat Malaysia ada cam gini, banyak ler mak ayah botak kepala dibuatnya

      Delete
  4. gina,

    u kann beli toys macam beli groceries. banyak betull...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Kak Yan, sampai pening kepala ni dibuatnya. Ayahnya yang beria-ia dari anaknya

      Delete
  5. waduh,syok la anak tu dapat mainan banyak macam tu..

    (err...rupa pasaraya kat sana lebih kurang jugak dgn kat sini ek?)

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidayah
      Ayah yang lagi syok membeli dari anaknya. Sama aje supermarket sana dengan Malaysia, ada tu cuma jual brg keperluan harian satu tempat yang lain, jual peralatan rumah semua kedai lain

      Delete