Nuffnang Ad

Friday 3 September 2010

Jemputan Berbuka Puasa, kali nie bersama rakyat Malaysia

Semalam, we all bergegas ke Uni of Adelaide sebabnya ada undangan berbuka puasa MYPSA bersama rakyat Malaysia. We all sampai pun orang dah berbuka, cos Daddy Jack balik dalam pukul 5 after his meeting with his supervisor. Majlis nie diadakan di Rumours Cafe, Uni Adelaide.

Sampai aje, we all berbuka yang ringan dulu sebabnya ada maghrib beramai-ramai. Majlis nie ramai yang datang especially budak-budak undergrad, rasa mcm berbuka dengan students aje.Seronok jugak dapat jumpa geng-geng, dapat berborak, nak jumpa selalu memang susah sikit sebab masing-masing ada komitment sendiri, kan.

Makan berbuka malam tu, nasi beriani dan some lauk pauk yang sedap. Makanan disumbangkan oleh pihak Swinging Bowl. Murah rezeki hendaknya. Some of the guests ada jugak bawak kuih-muih untuk tambahan. I managed to buat kuih gulung, rasanya dapatlah dalam 50 keping.

Di majlis ini juga, turut dihadiri oleh pegawai MSD yang bertangungjawab menjaga kebajikan para pelajar. Pihak MSD juga memberikan beberapa info terkini yang boleh dikongsi bersama-sama.

Antara pelajar-pelajar perempuan yang hadir, memang teringat sungguh kat my students di Malaysia tu. Saling tak tumpah gaya mereka, cuma pakai baju sejuk aje. Depa balik kelas, terus lepak sini, tak payah balik...yer la, kan mana ada keluarga apa semua, sorang aje.

Danish mmg agak letih, sebab kat sekolah ada aktiviti yang agak memenatkan, tapi mood makan tetap ada.

As for Ryan the Lion, hidung dah bertanda sebab lasak sangat, tapi maintain aje.

3 comments:

  1. geram betui tgk ryan ni ..rasa nak cubit je pipi tuh

    ReplyDelete
  2. mesti rasa best dapat jumper other malaysians sambil makan nasi beriani, terubat gak skit rindu kan

    ReplyDelete
  3. alamak ryan..hidung dah ada tanda dah..hihihi...biasa la gina, kids mmg camtu. sakit kejap je, pastuh dier mula balik

    ReplyDelete