Nuffnang Ad

Friday 14 December 2012

First time jejakkan kaki

Lepas we all keluar aje from Singapore, tempat pertama yang we all singgah adalah JPO...yer we all baru pertama kali ke sini padahal orang lain dah berkali-kali dah pergi. Ada yang cakap tempat ni okay, but ada yang cakap harga macam tak masuk akal. So better tengok sendiri and tak semestinya kita pergi sini kena beli, ikut kemampuan.

Sebelum nak pusing-pusing, kita isi perut yang lapar dululah. Mujur ada foodcourt di pintu masuk tu. So terjah and makan dulu before kita shopping. Ada banyak pilihan makanan, ada Chinese, Indian and even Korean food. Selain indoor ada juga disediakan outdoor eating places. Tapi sebabkan panas, so kita makan dalam ajelah. Decor pun cantik juga, so cosy.

Punyalah banyak pilihan sampaikan tak tahu nak makan apa so me and the boys ended up makan yong tau foo and mee sup aje. Beli satu and share bertiga while Daddy Jack mencuba makan mee rebus pulak. Tapi the quality of mee rebus adalah sangat sedih, tak sedap kata Daddy Jack.

Hanya ada satu bank sahaja di dalam ini, Maybank so if ada pemegang kad bank lain, kenalah bawa duit yang secukupnya if taknak kena charge nanti. The boys just having theit fun time while waiting for me tengah beratur ambil duit and tukar duit.

Memang banyak designer boutiques dalam ni eg Burberry, Polo Ralph Lauren, Versace, Lacoste, Oroton and even COACH !!! Wah hebat, dah ada outlet di JPO ni. Jalan-jalan aje, Danish jerit "mummy, you fav". Tapi tahan dulu, meh kita explore apa yang ada di dalam JPO ni.

Kedai makan pun ada juga, like Amazing Thai and one Korean restaurant tak ingat pulak kedai apa. Then untuk snack pun ada Crepe House, Baskin Robbin and also Coffee Bean, Starbucks. As for sports fan like Daddy Jack ada Adidas, Puma and Nike Factory Store.

Cuaca pun taklah panas terik sangat, just nice aje untuk jalan-jalan di dalam ni. If penat, boleh ja duduk tenangkan fikiran sambil mengadap kedai-kedai yang mengugat iman. Takpun melayan ada di Playland area yang disediakan.

Nampak Oroton rasa pelik...ehhh sini pun ada Oroton jugak. Ingatkan Oroton ni orang tak pandang di Malaysia yang lebih pentingkan another designer brand tapi bila di JPO ni nampak ramai juga yang beli Oroton. I asked the boys and Daddy Jack nak masuk kejap and kebetulan nampak sesuatu yang menarik minat so I pun terjebak juga untuk membelinya. Tapi bukan untuk I, untuk Daddy Jack yang dah berjaya dengan conferencenya. Cukuplah sebagai tanda ingatan, bak belikan gadget handphone semua tu masih belum mampu sebab masih cuti tanpa gaji.

Hari pertama ke JPO, melangkah masuh COACH and we spend about nearly 45 minutes dalam tu. Belek sana sini, tapi harga lebih kurang sama aje mcm di KL. Cumanya di JPO ni mcm yang out season, ataupun  stock from Singapore yang tak ada di KL. Some of my friends cakap yang JPO ni jual yang reject pu nya which is not true. Its all genuine products cumanya dah habis season they all stock up kat JPO ni. I tak beli apapun di sini, cos dah beli kat KL sebelum pergi Singapore. So I ended up beli untuk Ayah and Ibu sahaja.

No comments:

Post a Comment