Nuffnang Ad

Friday 5 July 2013

Kek Lapis Sarawak

This is a sticky mode entry, please scroll for the latest entries

Sponsored Advertorial

Lagi beberapa hari kita akan menyambut bulan yang mulia, Bulan Ramadhan..buat kali keeempatnya me and my family akan menyambut Ramadhan di Adelaide lagi sejak tahun 2010. Tahun ini merupakan Ramadhan kami yang terakhir di Adelaide ini kerana by September nanti, we all akan kembali ke Malaysia untuk meneruskan kehidupan disana.Dah empat tahun we all beraya disini, well 3 kali ajelah cos tahun 2011 we all beraya di Malaysia, so persiapan hari raya pun biasa ajelah..taklah semeriah bila beraya di Malaysia. Baju raya pun Ibu dan Ayah yang poskan from Malaysia, tapi since sejak pertama kali beraya disini di dalam musim Winter, so normally baju sejuk menutupi baju raya tu. Tak kisahlahkan kalau baju raya itu yang dipakai sama aje setiap tahun. Bukannya orang kisahpun disini. But one thing I miss about Hari Raya is the Kek Lapis. I suka sangat makan kek lapis. Setiap kali hari Raya dulu, kawan Ayah from Sarawak akan kirimkan 2 biji Kek Lapis from Sarawak and akan dihidangkan kepada para tetamu di pagi raya ataupun bila ada majlis rumah terbuka.

  
One of my friend here in Adelaide, Kak Azie yang kini telahpun kembali ke Malaysia sedang giat menjalankan perniagaan kek lapis. Banyak jenis kek lapis yang dijualnya, pelbagai corak dan juga rasa. Terliur juga bila beliau memuatkan gambar-gambar kek lapisnya di dalam FB untuk dijual. I harap boleh merasa tapi apakan daya tak lepas rasanya jika dibawa masuk ke Australia ini, so I hanya dapat jamu mata ajelah. Keknya 100% HALAL, kualiti terjamin, menggunakan pure butter serta memang didatangkan terus dari Sarawak.
Ini hanya sedikit yang I upload gambarnya. Ada banyak sangat jenis kek lapisnya but I rasa terliur pulak melihat Kek Lapis Cadbury, Kek Lapis Cappuccino Cheese serta Kek Lapis Dua Benua. Kek lapis ini didatangkan dalam 3 saiz (8x8, 8x4 dan 8x2), harganya pun sangat berpatutan. Sekiranya ada yang berminat, bolehlah menghubungi Zie's Online Business untuk membuat tempahan. Selain itu juga, Zie's Online Business juga ada menjual pelbagai barangan lain seperti Tudung Fareeda, Kurma dan juga baju kurung untuk hari raya. 



4 comments:

  1. saya pun suka kek lapis siap mengidam . nasib baik ada kwn kt uitm srwk belikan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      sini kalau mengidam, telan air liuyr ajelah gamaknya

      Delete
  2. Thanks Gina...

    ReplyDelete