Nuffnang Ad

Friday 5 July 2013

Pulang awal

Antara tujuan lain we all ke Melbourne selain nak bawa Ibu adalah nak main snow sekali lagi, tapi sayangnya belum musimnya lagi walaupun dah masuk winter. Memang dah ada snow turun tapi disebabkan hujan so snow menjadi ice. We all pun tak buat boooking reservation at the hotel at the mountain, so just call aje dulu nak tanya but they all suggest untuk datang end of July or early August. Hmm, ada rezeki bolehlah datang lagi for our last trip to Melbourne, again.

So, since tak jadi main snow we all pun decided untuk balik ke Adelaide after 3 hari berada di Melbourne, nak sambung la pulak percutian Ibu ke Adelaide. Sebelum balik we all singgah breakfast dulu. 

Breakfast ala-ala Subway pagi sebelum balik ke Adelaide. Its all Halal so tak perlu risau if nampak ada tulis ham cos its Halal beef and chicken ham only.

The boys ni dah ada yang halal tetap jugak nak makan butter croissant, mujurlah ada cafe disitu yang menjual croissant, if not jenuhlah nak carinya.

Imagine makan breakfast sebegini tiap-tiap hari, its so healthy. Memang nampak like "Ala, senang aje nak buatnya" tapi bila balik malasnya nak buat. I memang gitu, if rasa macam ada barang yang tak cukup terus datang semangat malas tu, entah bilalah nak ubahnya. Sigh !

At first I thought ni kedai buka, rupanya public library di tengah-tengah city. I memang respect betullah dengan orang-orang di Australia ni, budaya membaca mereka sangat bagus..dididik dari kecil lagi, Lepas habis baca satu buku, mereka jual di Sunday Market atau di garage sale dengan harga yang murah. Di library pun bukan hanya terhad buku sahaja, siap ada movies, majalah even toys pun boleh dipinjam di library.

If bosan-bosan membaca dalam library, boleh pinjan board games mcm chess even snake and ladder untuk main atas meja kayu yang diletakkan di luar ni.

Tak balik ke Adelaide lagi ni, nak bergerak ke satu tempat lain pulak sebelum we all balik ke Adelaide  semula. Disebabkan sandwich tu sangat sedap, so bungkus satu bawa balik untuk dimakan dalam kereta nanti. Hujan dah berhenti masa ni, but kesejukan itu masih terasa.

 

No comments:

Post a Comment