Nuffnang Ad

Thursday 4 July 2013

DFO South Wharf

Lepas lunch and jalan-jalan di Harbourtown, we all naik Tram City Circle untuk ke DFO South Wharf nak habiskan masa. Nak ke DFO Essendon memang tak sempatlah cos all the shops tutup about 6pm, so berjalanlah sambil cuci mata.

Still hujan so suram ajelah pemandangan di sekitar Melbourne City.

Disebabkan hujan and the boys dok main puddle dengan sampai habis basah kasut so di Harbourtown kena beli rain boot sebab dah lenjun kasut. Bila dah lenjun, masing-masing dah geli la. Sepanjang jalan menuju ke DFO tu habislah segala lecak dipijak dan main air..grrrrrr.

Di sekitar DFO South Wharf ni nampaklah all the cool cafes and Japanese restaurant yang hype sangat. The decor looks so lovely and nice. Some of my friends in KL pun ada upload gambar depa dok mengopi di sekitar cafes di KL and tak sangka KL pun dah banyak cafes yang cool juga. Cant wait to be home in September.

DFO South Wharf ni tak ada jual barangan pinggan mangkuk like Corning tu, so tak berapa meriah sangatlah. Daddy Jack suka pergi sini sebab ada banyak sport outlets.

Sale memang ada di setiap kedai, jenuh masuk and belek-belek aje. Nak beli pun kena tengok keperluan la sekarang ni, mana yang perli aje beli, tak perlu tak payah beli dah.

Tak larat ikut Ibu yang masuk setiap kedai, me and Ryan duduk melepak dulu di cafe sementara Ibu and Daddy Jack gi merayap di setiap kedai.

Sejuk-sejuk ni memang sedap la makan butter croissant with hot chocolate.

As for Ibu, dah dapat yang berkenan di hati

Hadiah birthday Danish from Ibu

Lepas balik from DFO, singgah pulak makan KFC. Lagipun ada kawan di Adelaide yang mengirim, we all pun tak tahu berapa banyak, so belikan mereka satu bucket and we all pun bawa balik pun satu bucket jugak. Ada yang cakap rasa KFC sini tak sama macam di Malaysia but janji ada yang halal so bedal ajelah. Sedap tak sedap tu belakang kirakan. If yang duduk di Adelaide macam I ni, everytime tgk iklan KFC di TV rasa terliur aje sebab di Adelaide tiada KFC yang halal mcm di Sydney atau Melbourne. Lagilah kesian, nak makan kena pi travel nearly 10 jam by car or  1 1/2 hours naik flight semata-mata nak makan KFC aje.

2 comments:

  1. tassie pon de kfc halal, pernah try kat melbourne, msia punya jauh lebih sedap, eheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zulfadly, yer la sebab kita dah biasa makan KFC versi Malaysia, kan

      Delete