Nuffnang Ad

Tuesday 30 July 2013

Kesejukan di tengah padang dan ifthar pertama di rumah kawan

Ahad as usual berada di padang walaupun cauaca sejuk. Tapi bila ada matahari rasa okaylah, berjemur sikit so taklah rasa sejuk mengigil. Kali ni Ryan aje yang ada game cos Coach Danish membatalkan sesi game di saat akhir cos condition padang yang agak teruk sikit sebab hujan. So, kalau tak jenuh jugaklah nak berkejar ke sana kemari.

So sebelum game bermula, kena warm up dulu, panaskan badan sambil berlari-lari sesama teammates.

Comel pulak tu tengok yang kecik-kecik ni main bola, bila dapat bola tu masing-maisng dok kerumun ramai-ramai, pastu bila ada yang score, melompat dan berlari satu padang, sangat comel.

Walaupun ada matahari, I tetap berbungkus kesejukan di tepi padang. Dah gaya macam orang Eskimo aje dah ni.

The game habis around 10am, so lepas tu semua rasa malasnya nak balik rumah, cuaca elok mcm ni best gi berjalan aje.

Ryan's Coach..Jon Franzin seorang Assistant Principal di boys college, sangat dedikasi orangnya. Anaknya pun Luca ada dalam team ni.

So lepas tu, pi la Coles untuk beli some groceries sikit, maklumlah bualan puasa ni kan tekak ni mcm-mcm dimintaknya. Masa game tadi, Ryan berjaya score satu goal untuk teamnya so belanja ice cream as a treat la. Kesian Danish, hanya tengok ajelah cos berpuasa, kan.

 Sedap pulaklah nampak Ryan ni dok menjilat-jilat ice cream tu...huhuhuhuh

Masih meneruskan lagi project mengemas rumah, membungkus pinggan mangkuk dan juga memasukkan barang-barang ke dalam kotak. Tapi Alhamdulillah, keadaan dah makin okay after siang malam kerjanya hanya membungkus aje.

 We all mendapat undangan berbuka puasa buat pertama kalinya pada tahun ini ke rumah Hisham dan juga Shifa. Tak sempat nak masak apa pun, just beli Turkish Pizza ajelah.

Penuh makanan di rumah Shifa ni, ada murtabak dan juga pengat pisang. Sedap nampaknya, semuanya menyelerakan.

Makanan utama adalah kuay teow ladna, sedaplah first time rasa. Then ada pulak tetamu yang membawa manisan from India, tak pandailah nak makan tapi baunya sedap sangat. Terima kasih buat Hisham dan Shifa yang sudi menjemput kami seleuarga berbuka bersama, Insyallah akan mengajak juga beberapa kawan yang dah pernah ajak kami berbuka di rumah mereka sebagai balasan la kan. Ni pun tengah kemas-kemas sedikit lagi, so dah clear nanti bolehlah ajak.

 

2 comments: