Nuffnang Ad

Thursday 18 July 2013

Shipping

Tahun ni ramai yang balik for good bagi orang-orang yang lama, so makin kuranglah orang-orang senior di Adelaide ni. So, bila ada yang nak balik tu time nak angkut barang shipping if we all ada kelapangan so we all akan turut membantu mana yang boleh.

Tahun ni juga ramai yang balik and buat shipping sendiri instead menggunakan khidmat shipping yang disediakan disini. Reason is ada yang nak bawa balik kereta ataupun motor yang dibeli disini.

Antara yang pertama membuat shipping sendiri adalah Abang Syed. Abang Syed yang menyuruh we all and beberapa kawan-kawan lain untuk membuat shipping sendiri cos lebih mudah, lagipun barang masing-masing banyak so better kita yang uruskan sendiri.

Kita yang akan membuat semuanya sendiri, daripada memunggah masuk dalam kontena, susun serta sorting pun semua kita juga yang buat.

If ada yang membantu, sangatlah berpuas hati sebabnya kontena hanya diletakkan selama beberapa jam sahaja, so kalau seorang yang buat memang tak sempatlah. Lagipun kawan-kawan disini semuanya ringan tulang, kita beritahu aje akan ada yang datang menolong.

Besar kontena ini adalah 40 kaki, so memang ikutkan banyak benda boleh masuk dalam ini, equals to 2 bijik kereta. Macam we all pun ambil kontena sebesar ini tapi we all tak bawak balik kereta, hanya barang-barang sahaja. We all tak pernah buat shipping apa-apa barang lagi sebab tak tahu mana nak letak, so we decided shipping sekali terus aje. Biar we all yang sampai dulu ke Malaysia instead of barang, nanti baru boleh pikirkan mana nak letak barang-barang ni nanti. Rasanya mungkin kena cari rumah sewa dulu sebelum masuk rumah we all di Setia Alam tu.

Macam Abang Syed ni, dia share satu kontena dengan a few friends juga so memang la nampak banyak kotak-kotaknya.

Jenuh mengasingkan mana barang yang fragile dan tidak tapi tengok pada label, semuanya fragile aje..maklumlah banyak yang jumpa Corning dan Corelle disini so nak selamat semuanya letak label fragile aje.

Phewwww, nanti bulan September nanti turn kami pulak. Sekarang ni pun jenuh memasukkan barang dalam kotak and susun dalam garage. Now dah clearkan mana-mana barang yang tak perlu digunakan lagi disini. Hopefully lepas Raya nanti settlelah semuanya.

2 comments:

  1. setia alam yer nanti. dekat dh ngan rumah saya di bukit raja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      Haah, tapi maybe tahun depan masuk, nak buat renovation semua so senang terus masuk. Nanti kita bolehlah jumpa yer

      Delete