Nuffnang Ad

Wednesday 4 January 2012

The reason why

I supposed balik Adelaide on 24 Jan 2012..tiket semua dah beli. Plan asalnya after pi KK, Daddy Jack akan balik ke Adelaide dulu, tinggalkan me and the boys duduk dengan Ayah and Ibu. Sepanjang ketiadaan Daddy Jack, I dah rancang apa aktiviti untuk Danish eg nak cari ustaz yang boleh datang ke rumah untuk ajar mengaji dan hal-hal agama, masukkan ke short term tution centre, dan mcm-mcm lagilah. Tapi after a few days after Daddy Jack balik, I decided untuk balik juga cos mcm tak sanggup dengar keluhan Daddy Jack yang balik dulu. Antaranya, dah selalu balik dari Malaysia, rumah sure kecoh dengan suara the boys, teringat-ingat mereka main dalam rumah dan mcm-mcm hal lagilah so I decided untuk tukar tiket during Christmas Day. So, kena fined dalam 2 ribu lebih but to me, duit boleh cari tapi keluarga kena utamakan.

Bila I cakap I nak balik awal, Daddy Jack mcm tak berapa setuju, takut Ayah and Ibu marah and kecil hati dengan my action. Before I tukar tarikh balik pun, I refer pada Ayah dan Ibu and mereka tak ada masalah, cuma yang mebimbangkan mereka boleh tak I nak handle anak-anak nanti. So, I teringat yang ada my Adelaide's gang, Surah yang akan kembali dalam bulan 12 nanti and I called her up and die pun akan kembali ke Adelaide end of December 2011. So, bolehlah I balik sekali dengan mereka.

I tahu, tempat isteri adalah disisi suami, dan itu menjadikan lagi kuat hati nak balik untuk bersama-sama Daddy Jack. I taknak I sedap-sedap makan di Malaysia, while Daddy Jack hanya makan nasi dalam bekas sahaja, while I bergembira di Malaysia, jalan sana-sini tapi Daddy Jack asyik teringat pada kami semua. Sebelum nie, I pun cakap pada Daddy Jack that I bawa balik the boys to Malaysia so that Daddy Jack boleh concerntrate his PhD matters tapi kalau dah macam nie gayanya, pun takkan siap jugak.

Memang banyak benda yang I planned sebelum balik eg nak jumpa member-member office, makan-makan dan macam-macam lagi tapi I minta maaf sangat-sangat sebab tak dapat menunaikannya. I balik awal nie pun tak ramai yang tahu, tahu-tahu I dah sampai di Adelaide.

So, bila dah bersama as a family semula, barulah tahu susahnya berjauhan nie, now dah tahu bagaimana perasaan isteri yang ditinggalkan suami untuk belejar atau bekerja dimana isteri kena menguruskan semua hal rumahtangga, tak tertanggung rasanya tanpa suami disisi.


No comments:

Post a Comment