Nuffnang Ad

Wednesday 18 January 2012

Tak susah rupanya di Malaysia

Masa I temankan Ibu pi bayar bil kat Ampang Point tu, entah macamana nak singgah di Cash Converter sebelah Gulati's, entah kenapa terasa pulak nak masuk padahal sebelum nie tak pernah teringin pun nak masuk dalam tu. Ramai juga orang dalam Cash Converter nie, masing-masing mempunya agenda mereka sendiri. I pun turut sama mencari kut-kut la boleh jadikan bukti..sekali terjumpa..hahahhah, ada juga orang yang trade in Corning disini, dengan harga RM90 sahaja. Ambik gambar and pass around especially to my Adelaide's gang. Ada juga jumpa Corning dijual 2nd hand mcm nie yer.

Tengok iklan nie, dalam hati..I susah-susah drive 9 jam pi Melbourne untuk beli Corning and Corelle, di Malaysia siap buat iklan lagi, huhuhuhuhu. Ada yang kata, harga di Malaysia lagi murah berbanding di Australia, but to me, ada rezeki beli mana-mana pun okay. Kat Malaysia, corak lebih moden compare to sini.

Ni I jumpa di Parkson East Coast Mall, RM500 untuk 8 pcs, di Australia corak Spices nie dah tak ada dah, kalau ada pun Shadow Iris aje yang I nampak di Melbourne dulu.

Godek lemari Ibu, terjumpalah pulak teko nie...hehehe, bagi I ajelah sebab I pengumpul koleksi bunga nie..I tukar yang lain yer.

3 comments:

  1. betul la kat sini tak byk corak. dah tu tak jumpa pulak corningware. corelle ada lah, tu pun takbole pakai utk stove top. cuma utk baking dan microwave je :p

    ReplyDelete
  2. teringin jugak nak ada kat rumah. kalo rembat mak punya agak2 dia tahu tak.hehehehe

    ReplyDelete
  3. Kak Umi
    Memang tak banyak kak, tapi itupun masih sukar nak buat pilihan....

    Eliss
    Meh la kirim, kumpul duit Gina belikan tapi tahun depan bawak balik sekali lah

    ReplyDelete