Nuffnang Ad

Saturday 14 January 2012

KK Stories-Manukan Island

Hari terakhir kami di KK, dipenuhi dengan aktiviti melawat pulau dan merasa naik bot. Di Sutera Mangellan nie semuanya ada, even bowling and cinema pun ada juga. Tapi since kami tak lama duduk sini, so banyak yang tak dapat dicuba. Kami ambik package di hotel ini sahaja, satu orang RM50 and selama satu hari sahaja. Masing-masing seronok giler, kononnya nak snorkeling.

Sebelum pergi, the kids kena pakai life saver dulu, kat atas bot tak ada saiz budak, so kena cari dulu sebelum naik bot.

Dah puas di darat dan udara, so nak merasa pulak di laut. Seronok bukan main yer.

Danish dah 2 kali naik bot, masa di Sarawak dulu pun dah merasa juga tapi bot kecik aje, taklah sampai kena pakai life jacket semua.

Masa bot dah bergerask, mulut masih bising, pok pet pok pet, ada aja yang nak ditanyanya.

Bila bot dah semakin laju dan kami terhuyung hayang dipukul bila bot dipukul ombak, barulah nampak diam sikit.

Semakin lama gegarannya, so terus memangis nak dengan I, and terus peluk sekuat-kuatnya tanpa membuka mata. Pejam mata ketakutan sampailah tiba di jeti.

Tiba di jeti, ramailah manusia yang baru sampai dan juga nak balik ke hotel masing-masing. Jeti tu sampaikan sesak dibuatnya.

Masing-masing semangat nak snorkeling and main di tepi laut

Hmm, rasanya kami dah tertipu disini. Ikutkan kena bayar seorang RM10 rasanya untuk entry tapi sewaktu I bayar untuk kami semua, nampak aje ada orang yang masuk aje tanpa bayar apa-apa pun. Kami pun tanyalah kaunter tu, kenapa ada yang masuk tak bayar, dengan selambanya die kata, dah ramai sangat so keadaan tak terkawal...senang yer..tak apalah, anggaplah ianya Halal aje..kira sedekah sudah.

Dan yang paling tertipu..ingatkan pantainya bersih, cantik dan juga jernih..hmm lebih kurang sama dengan PD aje. Cehhhh !!!!!!

Pulau nie bukannya mcm Pulau Kapas atau Perhentian. Sana lagi cantik, sini dah kotor. Lagi satu, dalam dasar bawahnya penuh dengan batu-batu tajam so tak berapa seronok nak berjalan dalam air.

Set google kalau tak bawa atau tinggal, tak payah sibuk nak beli baru, disini ada disediakan sewa goggle untuk dewasa dan juga kanak-kanak.

Ryan takut sikit bila bab-bab air nie especially air laut ka. Kalau pool, boleha je berendam lama-lama.

I paksa juga Daddy Jack bawa die masuk dalam air, takkanlah taknak merasa mandi laut, kan?

Tak payahlah sibuk Danish nak menyelam semua..dah tentunya tak nampak pasal air pun keruh semacam aje.

Tak lama pun kami disini, dalam pukul 12 dah balik sebab pukul 2 nak check out dah, then balik KL semula.


Okay, balik pun sama juga..Ryan masih takut dan kuat sungguh pelukannya itu sampaikan tertidur kepenatan.

Masing-masing dah kepenatan, so tak mahu buang masa, kami order room service ajelah, since maalas nak makan di restoran hotel. Lagipun ada Brunch and takut juga nak makan banyak-banyak sebab nak balik, kang sakit perut satu hal pulak.

1 comment:

  1. kak, diana pon baru balik dr sabah.. sib baik diana xpergi pulau manukan. memula mmg nak gi manukan tapi driver boat tu ckp pulau sapi lg chantik + air tenang leh snorkeling.
    Pantai dia pon jernih, leh nampak ikan walaupon xsnorkeling :) Bila sampai pulau sapi mmg puas hati. chantik. Tp mmg ramai pelancong pegi pulau manukan.

    ReplyDelete