Nuffnang Ad

Tuesday 2 July 2013

Melbourne with Ibu

Satu lagi kejadian yang tidak dirancang..trip to melbourne dengan Ibu. Daddy Jack check car rental ada offer kereta for one week about $500 so dah alang-alang ada kereta yang selesa so berkemas la we all untuk berjalan ke Melbourne. Memang tak plan pun so we all just bawa apa sahaja makanan yang ada dalam pantry tu aje.

Sepanjang jalan from SA to Victoria hujan aje sepanjang jalan, sejuk jangan cakaplah mmg tak tahan. Berhenti untuk sembahyang Zuhur then after that menerukan perjalanan. First time pergi Melbourne in winter, dulu pergi masa Spring so nampaklah cantik pemandangan di sepanjang jalan, ni ladang-ladang pun masih kontang aje.

Berhenti kejap di Nhill untuk solat Asar serta mengisi minyak kereta. Kebetulan pula kat situ ada cafe so isi perut la kejap dengan makan Fish and Chips yang sangat sedap. Tak tahulah samada perut tengah lapar atau mmg sedap, sampaikan we all bungkus untuk dimakan dalam kereta lagi.

Sampai di Horsham dah agak gelap...well actually ni dah pukul 7pm tapi nampak macam dah pukul 10 malam aje, still raining lagi.

Sampai aje Ballarat, we all dah panic kejap sebabnya tak nampak jalan cos kabus sangat tebal. Daddy Jack bawa kereta pun perlahan aje walaupun ada aje lori dan kereta yang laju di lane sebelah tapi still takut jugak.

After 10 hours from SA to Melbourne City, dengan hujan sepanjang perjalanan, dengan lori-lori serta kabus tebal, dapat makan ini tak tergambar perasaannya. Nak makan KFC dan juga McD yang halal hanya ada di Melbourne dan juga Sydney sahaja, di Adelaide hanya makan fish fillet dan juga fries sahaja.

Kebetulan pula Happy Meal ada offer Paul Frank miniature ni, lagilah suka Danish dan Ryan. Actually ada dua toys, one is from Skylanders tapi yang tu dah habis so kenalah ambil Paul Frank ni but I la yang ambik cos looks cute la pulak. After makan, then badan pun dah penat so we all bergerak pula ke rumah tumpangan yang last minute booking, mujurlah rumahnya tu available. Sampai aje, terus masing-masing tidur keletihan.
 

4 comments:

  1. mencabar jugak bawak kereta dlm kabus tu yer. bawak dalam jerebu pun mencabar hr tu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      Memang mencabar especially bila berselisih dengan lori, sampaikan rasa if ada hotel kat tepi jalan tu dah nak berhenti and tido aje sebab mcm seram sangat

      Delete
  2. hmm..xpernah pulak mkn mcD kat adelaide ni..wpun fries/ fillet o fish.
    masih bertabah..tp kalo dah jejak kat sydney melbourne, mmg confirm KFC yg bakal dituju.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang itu ajelah yang we all tuju bila ke Melbourne atau Sydney..KFC dan juga McD, so tak terasa pulak nak makan di Papparich atau di Secret Recipe sebab malas nak masuk city yang sesak tu

      Delete