Nuffnang Ad

Wednesday 2 November 2011

Berjalan selagi terdaya

Lepas Daddy Jack bawa Ibu, Hannan and Azlan..the next day its mu turn pulak yang kena bawa Ibu ke another shopping mall. Kali nie Daddy Jack tak ikut sebab nak settlekan kerja before berangkat ke Beijing. So, I ditugaskan untuk membawa Ibu ke Tea Tree Plaza bersama Ryan.

Plan asalnya nak ker Target sebab Target nie ala-ala macam the most happening department store di Adelaide nie, Barang-barang die mcm moden style tapi agak mahal berbanding dengan Kmart. Big W pun lebih kurang sama macam Target aje. Ada aja Target dekat my home nie tapi since nak bawa jalan-jalan so pergilah jauh sikit, lagipun kat Tea Tree Plaza nie all under one roof so bolehlah cuci mata sikit.

I pun suka masuk Target nie sebab tengok baju-baju yang cantik-cantik. Tambah pulak Target nie dah ada Stella McCartney collection which is one of my wishlist nak beli jacket and blouse from the collection. I tengok the clothing lomes lebih kurang macam ala-ala TopShop di KL aje.

Kitchenware pun boleh tahan cantik juga. I tengok pada sesiapa yang sukakan warna merah, kat Target nie ada banyak sangat koleksi kitchenware warna merah. Ibu adalah salah satu peminat warna merah so adalah a few items yang dah berkenan.

Its spring time in Adelaide, so banyaklah benda-benda picnic items yang they all tengah buat offer. And one of the new items yang they all promotekan is Jamie Oliver's collection, dari set BBQ, sampailah kepada homewares. Nampak menarik juga collections nie dengan gabungan warna-warna pastel. Hope that I will start having this collection later.

Ryan kena paksa duduk dalan stroller, kalau tak mana I nak layan Ibu beli barang, mana nak menegjar die ke sana ke mari. Itupun duduk dalam stroller dah ajak pergi toys section, bak cari ballon, lepas tu nak beli lollies and chocolate. Macam-macam hal budak kerinting nie.

Hahahah, dah ambik barang satu trolley, masih sempat nak buat price check lagi. Masing-masing takut burst budget sebab tengok banyak barang cantik-cantik dalam Target nie.

Okay, so far lepas check harga..tak ada barang yang ditapis..semuanya diangkut ke kaunter untuk dibayar.

Okay, done with Target and now kita jalan-jalan and pusing satu Tea Tree nie, mana yang nak singgah, kita singgah and mana yang nak beli, kita belilah.

Now, ada banyak kasut dan baju untuk Spring/Summer Collection. Warna-warna earth adalah salah satu elemennya. Memang cantik, tapi rasa was-was pula bila nak membelinya sebab bila check, kebanyakkan alas kaki tu menggunakan kulit babi la. Kalau nak beli pun kena pilih yang synthetic lining ajelah.

Kedai Smiggle nie menjual stationary yang sangat comel. Budak-budak perempuan memang selalu membeli disini, tapi bila I masuk dalam nie, terus tertarik. I pun bukannya boleh tengok benda-benda pelik especially on stationary nie. Ada juga a few items yang dah ada disimpan sebagai koleksi. Ini pun ada hati nak menambah lagi.

Bawa jugalah Ibu masuk Harris Scarfe, tengok-tongok barang dapur yang cantik-cantik di dalam nie.

Hannan sangat berpuas hati hari nie sebab dapat banyak barang yang diidamkan antaranya kasut bola dan juga jacket baseball yang katanya tak ada lagi orang pakai kat Malaysia. Yer la Nan oii, Malaysia tu panas terik, siapa pulak yang nak berjaket bagainya.

Kat Adelaide pun ada Reject Shop, tapi bukan jual baju macam di Malaysia. Kat sini, Reject Shop jual barang perkakasan rumah. Ada juga barang-barang dari Malaysia di dalam nie. Kiranya macam lebih kurang kedai 2 Ringgit di Malaysia tu la, tapi barang die agak berpatutan juga harganya.

Suka hati Ibu dapat membeli barang-barang pujaan hatinya

Budak kerinting nie, dapat lollies terus senyap. Hai, mujurlah mahu duduk dalam stroller, kalau tak, jenuh mengejarnya di seluruh Tea Tree Plaza nie.

Tolak punya tolak, la dah tidur rupanya dalam stroller. Patutlah diam aje. Tak sempat minum susu pun, makan lollies terus leka and then tertidur.

Dapatlah we all menjamu mata, masuk satu kedai-and kedai dengan aman. I pun merasa jugaklah membelek barang-barang dalam satu kedai. Selama nie, masuk kedai aje, ada yang pegang sana sini.

Lama juga we all di TTP ni. Even kedai yang selama nie I tak pernah masuk, merasa lah masuk juga pergi dengan Ibu. Rasanya lepas nie, jaranglah nak ke TTP sebab dah puas explore di dalamnya.

Cantik-cantikkan kasut di sini, at Zu's tapi heelnya tinggi melampau. Tak sanggup nak pakai rasanya tapi tak tahulah kalau terbuka hati nak pakai heels balik bila dah nak balik kerja nanti.

Ibu agak obses dengan warna merah, semua peralatan dapur pun nak dibelinya wana merah. Kat TTP, nampak pulak kereta warna merah so nak bergambar juga.

Hahahah, tak cukup duit, minta kat Ibu yer

While menunggu mereka-mereka itu bershopping, I layan FB and Twitter kejap. Bosan juga sebab tak tahu nak buat apa, kan. Ryan tidur, kalau tak boleh aje bercakap dengan dia.

Antara kedai yang nak masuk, tapi bila bawa the boys tak berkesempatan nak masuk, General Traders. Kedai nie menjual homewares and antara yang unik ada di dalam nie. Hmm, macam-macam nak beli dalam nie walaupun tengok harga macam agak mahal sikit.

Tengok-tengok aje dulu sementara masih lama lagi di Adelaide nie, bolehlah start mengumpul sikit demi sikit my homewares collection untuk dibawa balik ke Malaysia nanti.

Ibu pun sama naiknya membeli di dalam nie barang-barang yang tak ada di Malaysia. Banyak yang Ibu berkenan, tapi tak beli sebab nak beli benda lain lagi. Ibu kata, nanti Ibu suruh belikan and pos aje ke Malaysia. Dah siap ambik gambar untuk simpanan nanti.

1 comment:

  1. boleh rambang mata dibuatnya yer :) mau tak cukup duit shopping dlm tu :)

    ReplyDelete