Nuffnang Ad

Friday 18 November 2011

City tour bersama-sama

Sejak Ibu datang ke sini, hanya sekali aje berkesempatan ke City, itupun dengan Daddy Jack. Belum lagi pergi dengan I dan juga the boys. So, hari terakhir Ibu di Adelaide, we all pun bawa Ibu ke City untuk mencuba makan di satu-satu kedai anak melayu di sini. Selalu kalau kami ke City, naik kereta then parking kat parking space, mmg agak mahal tapi malas nak bersesak naik tram semua so senang juat parking kat parking space aje. Kali nie nak cuba naik tram lah since lama sangat tak naik tram nie.

Since masing-masing dah kelaparan sebab menunggu Danish balik sekolah pukul 3, then terus bergerak ke City. So, memang belum makan apa pun lagi, just ambil breakfast ajelah.

Swinging Bowl, satu-satunya restoran anak Melayu di City. Ada satu lagi restoran anak Melayu di Adelaide nie tapi jauh sikit dari City. Restoran ini menjual nasi berlauk yang sedap-sedap semuanya. Danish cukup suka makan disini. Kalau datang, mesti pilih lauk yang sama aje..nasi putih, ayam goreng dan juga kuah kari. Makan dengan berselera yer.

Since di restoran ini di tengah City, so ramai juga students yang berkunjung untuk makan. Harga amatlah berpatutan walaupun bukan students. I pun suka juga makan disini especially lauk daging yang macam ala-ala rendang. Pedas and sedap sangat. Iskhhh, terliur dah nie.

Masing-masing teruja nak pilih makanan. Heheheh, jarang bawa Ibu makan diluar, so bila sesekali makan diluar, rambang mata especially bila nak pilih lauk macam nie.

Masing-masing berselera betul makan, even Ryan pun nearly habiskan his nasi which is jarang berlaku, padahal makan nasi dengan ayam goreng aje.

After makan, Ibu nak ke Linscraft untuk membeli beberapa barangan craft. Ibu dah pernah ke sini dulu waktu pi dengan Daddy jack so ada nak beli a fews barang untuk dibawa balik. I pun first time masuk kedai nie and which is so good la barangan craft die. Macam-macam ada and I pun dah jatuh cinta juga dengan beberapa website craft di internet. Tapi, bilalah nak mulakan projek craft I nie yer.

Muka happy dapat keluar makan di kedai Uncle Azam, katanya

Budak kerinting yang menakal seperti biasa

Ada Ibu, my boys nie behave sikit. Nak aje jalan pimpin tangan. Turun eskelator pun diam aje. Cuba kalau dengan I atau Daddy Jack, bersilat semuanya.

Cantik, kan BMW X6 nie...cum melecun sungguh. Salah satu kereta idaman nie..entahkan dapat merasa memakainya atau tidak? hmmmmm

So, balik pun naik tram balik. Masing-masing dah kenyang, mata pun agak mengantuk juga.

Pukul 7 pm pun matahari masih terik lagi, tapi anginnya sejuk

Masing-masing dah letih, dan nak hampir tidur dalam kereta, tapi kena tahan sebab taknak kasi tido. Kang dah tido, nanti susah pulak nak tido malam.

No comments:

Post a Comment