Nuffnang Ad

Wednesday 2 November 2011

Try makan Yiros

Di Adelaide, yiros adalah makanan yang popular di kalangan Aussie. Yiros nie berasal dari Greek di kenali sebagai gyro, so since susah nak menyebut and eja so depa senang pronounce it as Yiros sahaja. Kalau belah Turkey, it called Doner. Yiros ni lebih kurang macam sandwich sahaja cuma menggunakan pita bread, and dalam tu ada special sauce that is garlic sauce or tzatziki and letak tomato and bawang, mmg sedap. Malaysia pun kalau yang ada hampir sama kat KLCC ada satu, Kyros Kebab.

Kalau pergi TTP nie, memang kami akan singgah makan yiros nie sebab Danish and Ryan suka sangat makan. They all suka makan yang plain sahaja, just put chicken and that's it. Itu aje. Nak buatnya pun bukannya susah, just isi ayam tu boleh aje kita carikkan then letak tomato and segala macam vege, then jadilah Yiros.

Hahaha, first time merasa pegang duit Australian Dollar, mengigil tangan nak keluarkan duit yer Hannan.

Thanks Ibu sebab belanja makan lunch di TTP, tapi tak bolehlah makan luar selalu sebabnya duit tu boleh beli macam-macam barang yang cantik-cantik di sini. Tak apa, setakat nak makan tu, I boleh masakkan.

1 comment: