Nuffnang Ad

Wednesday 23 November 2011

Melbourne Road Trip-Geelong

Pagi-pagi lagi kami dah keluar menuju ke Melbourne. Tapi sebelum tu singgah sebentar berjalan-jalan di bandar Geelong. Ramai juga keluarga Melayu disini, lebih kurang 15 keluarga. We all sebenarnya terpaksa bermalam di Geelong sebab dah malam masa kami sampai di sini. kebetulan pulak, ada my mak saudara punya kawan, Kak Mas yang belajar di sini, so sempatlah berjumpa sekejap. Singgah bermalam di rumah kawan Kak Mas, Kak Teana. Sungguh baik layanan mereka sekeluarga.

Since dah keluar awal pagi, we all lepak-lepak dulu di Eastern Beach menikmati matahari yang baru naik. Nampak cuaca elok, panas tapi sebenarnya anginya sejuk sangat. Entah ,macamana masa kami kelam kabut keluar tu, baju sweater both boys tertinggal pulak di rumah Kak Teana. Nak tak nak kena jugak cari baju sejuk.

Kami lepak sekejap di tepi pantai nie. Nampak la juga ramai orang berjogging and tak kurang yang sedang membuat personal firness bersama personal trainee masing-masing.

Even ada yang berlatih boxing juga.

Di sekitar Eastern Beach nie ada banyak patung-patung yang berkonsepkan laut antaranya kapten kapal nie.


Belakang I tu restoran terapung, nampak ada tulis fresh oyster, sedapnya. Tapi hanya dibuka pukul 12 tghari , ala melepas nak makan fresh oyster with lemon..nyum..nyum. Sure sedap.

Selain itu juga, ada tempat kapal-kapal layar berlabuh disini

Ada satu restoran France disini, berkonsepkan seafood juga.

Menunya lebih kepada seafood platter, rasanya sure Fish and Chips sedap kat sini. I love Fish and Chips, mmg susah nak makan daging atau ayam di sebarangan kedai melainkan Halal di Adelaide but most kedai yang menjual Fish and Chips tak bercampur dengan makanan yang lain, ada kedai yang khas untuk menjual seafood nie.

Tak tahan dengar angin yang sejuk, kami berjalan-jalan di sekitar bandar Geelong nie dengan haraan untuk mencari shopping mall yang dah dibuka. Di Australia nie, semua shopping dibuka seawal pukul 8 pagi.

Sempat juga bergambar kenangan di Transvaal Square. Kami bergilir-gilir bergambar sebab masa nie tak ada yang lalu untuk meminta ambilkan gambar kami sekeluarga, so bergilir antara me and Danish. He's really into photography, nampak gayanya ada kamera yang kena bagi kat Danish untuk die practice menggunakannya.

Ada terjumpa satu shopping mall, ada Target and BigW, tapi rupanya buka pukul 9 pagi. Ohh, lain state, lain opening time die agaknya. Malas lah nak tunggu sebabnya we all nak jalan ke Melbourne yang mengambil masa 1 jam jugak, so beli kat Melbourne ajelah jawabnya.

Ingatkan nak singgah Wool Museum nie but still belum bukak lagi. Udahnya kami jalan-jalan makan angin ajelah di bandar Geelong nie.

So, bergambar ajelah kami di sekitar bandar Geelong nie, ada banyak juga kedai yang menarik perhatian tapi belum bukak. kami pun taknak tunggu lama so kenalah beredar. Hopefully ada masa, boleh singgah lagi.

Ketika keluar dari bandar Geelong menuju ke Melbourne, ternampak pulak kedai Harley nie. Daddy Jack suka mengumpul their signature Tshirt. Itu adaklah kesukaan Daddy jack selain mengumpul Tshirt Hard Rock. I tak turun, sebab kena melintas jalan, so biarlah Daddy Jack yang pergi seorang.

Tengah menunggu Daddy Jack, Ryan terjerit bila nampak van nie. "Eh, Mummy..tu Filmore la..cepat Mummy ambik gambar"..la nampak kereta macam dalam karekter dalam cerita CARS rupanya. itulah bila syik kerap tengok cerita yang sama aje, sampaikan kereta yang real pun die tahu. Iskh..iskh my kerinting nie.


No comments:

Post a Comment