Nuffnang Ad

Friday 11 January 2013

39th birthday and last one in Adelaide

Sehari selepas my birthday, ada seorang yang menyambut birthdaynya pada keesokan harinya, that is Kak Azie.  Since its her last birthday celebration at Adelaide so Kak Azie sekeluarga menjemputlah we all ke majlis kecil-kecilannya. As usual, kalau kata nak ke rumah Kak Azie, Danisha nd Ryan tak sempat menyempat, semua nak cepat aje sebab nak main dengan Aqil and Yaya.

A usual, if Kak Azie yang menjadi host makanan memang penuh meja, ada aje menu yang lain dari biasa. Siap semuanya from started, main dish sampailah ke dessert, semuanya dibuat sendiri.

 Kak Azie dah lama cakap nak cukupkan collection coffee perculatornya, tak dapat lagi yang 9 liter especially Spices Collection. Kebetulan I memang ada lebih, dah lama nak bagi pun tapi tunggu masa yang sesuai ajelah. So, birthday la masa yang sesuai untuk bagi.

Kali terakhir tengok Kak Azie in action di dapur kecilnya ini. Selalu bertungkus lumus menyediakan makanan untuk keluarga tetamu dan juga tempahan kuih muihnya disini. Dapur yang menciptakan bermacam-macam jenis kuih muih, lauk pauk serta kek yang berbagai rupa.

Antara hidangan yang disediakan ada kek keladi, agar-agar, pulut kuning dan juga kek coklat Barbie. Yang kek tulis nama Kak Azie tu adalah from Is yang seorang lagi one of my Adelaide's gang yang sangat suka aktiviti membaking ni.

Happy 39th Birthday, Kak Azie. Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki. Kak Azie ni pun ada kembar, Nor Azila. Dah lama tak meraikan bersama, so tahun depan dapatlah merayakan bersama. Esok Kak Azie sekeluarga akan balik ke Malaysia for good after 3 tahun berada di Adelaide ni setelah Abang Azul menamatkan pengajiannya disini.

 Yeah !!! masing-masing tak sabar nak makan ni, semua makan beratur macam kat kantin sekolah aje dah ni

Abang Azul yang bertungkus lumus mengambil gambar kenang-kenangan untuk Kak Azie denga kawan-kawan di majlis harijadinya. Tapi jarang dah tengok upload gambar kat FB sebab dah nak balik so mood nak upload gambar tu pun dah agak kureng sikit yer, tak apalah, nanti balik Malaysia bawa PC and camera kat Mamak, tumpang aje wifi depa, senang kan. Heheheeheh.

2 comments:

  1. akak sy pn nk celebrate birthday sy kat adelaide, blh x? hehehehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shalee
      Bila birthdaynya? Boleh aje nak dtg celebrate sama-sama

      Delete