Nuffnang Ad

Monday 5 September 2011

Bermaafan di pagi Raya

Normally, kami sekeluarga bersalaman lepas sembahyang raya, yer la kan, mana nak sempatnya sebelum pergi raya nak bersalam. Dengan nak menyiapkan anak-anak kecil lagi, nak menyiapkan makanan so lepas sembahyang ajelah. Tahun nie raya my family meriah sebab semuanya ada termasuklah anak yang duduk oversea nie hah.

Tahun lepas cuma merasa minta ampun dan maaf melalui handphone aje, so tahun nie dapat mencium tangan Ayah dan Ibu dah cukup puas dah. Seperti tahun-tahun dulu, Ayah still bagi me duit raya. Macam tahun lepas, Ayah bank in kan aje kat Adelaide. Terima kasih Ayah, walaupun dah kerja and ada keluarga, Ayah still bagi duit raya not only for me, tapi to Daddy Jack and also the boys. Kadang-kadang malu juga sebab duit raya yang Ayah bagi lagi banyak dari apa yang I beri pada Ayah. I wish one day, I boleh bagi lebih dari apa yang Ayah bagi.

Daddy Jack pun sama berperasaan macam I, segan sebenarnya dah tua bangka dapat duit raya lagi.

The boys pun sama turut seronok dapat beraya kali ini di Malaysia, for Ryan first time bersalaman dengan Ayah and Ibu sebab sebelum pergi Adelaide, kami beraya di JB, on Daddy Jack's side.

Seronok Danish bila da[pat duit dari Ayah Nan, nak beli ice cream katanya

Alhamdulillah, masa raya nie, Danish dah sihat sepenuhnya. Dah boleh berlari sana sini main bola dan makan macam-macam.

Tahun nie juga, pertama kali Kak Nyah beraya di Kuantan, tahun lepas beraya di JB on her inlaws side.

My adik ipar, Ikram tahun nie beraya dengan kereta baru yang kelassss

My adik ipar lagi, Izhar, tahun nie beraya dengan anak perempuannya

My sister, Abby tahun nie beraya di Kuantan, tapi on raya ketiga balik Penang menghabiskan cuti disana pulak.

Tahun ini, pertama kali Didi beraya as a wife, Alhamdulillah in early stage of pregnancy. Kalau tak ada apa-apa halangan, bulan Mac nie I akan menerima seorang lagi anak saudara.

Kak Cik yang masih solo, dah ada boyfriend pun tapi tak tahulah bila nak kahwinnya.

Anak lelaki tunggal dalam keluarga, Hannan.

Tahun nie, bawa Tok Abah beraya sekali di Kuantan. Tahun nie juga pertama kali Ibu beraya tanpa Arwah Mak yang pergi meninggalkan keluarga Februari lepas.


Bibik-bibik pun tak ketinggalan dalam sessi bersalaman di pagi raya. Banyak menolong kami sekeluarga dalam bermacam hal. Terima kasih bibiks semua.

To Daddy Jack, ampun dan maaf dipinta atas segala dosa dan kesilapan sesama kita. Terima kasih untuk segalanya. Terima kasih juga untuk hadiah hari raya tahun ini.


Okay, dah habis sessi bersalam-salaman, and now ramai-ramai pergi ke meja makan untuk menikmati juadah di pagi raya..apakah juadah tu...opsss tunggu di next entry la.

No comments:

Post a Comment