Nuffnang Ad

Thursday 29 September 2011

Hari yang dinantikan

Anak-anak dilepas bebas bermain dibackyard sementara mak ayah memastikan semuanya di dalam keadaan sedia like makanan, tempat duduk untuk tetamu dan juga beberapa keperluan yang lain. Alhamdulillah, semuanya on time, tak ada kelam kabut dan juga kacau bilau. Semuanya in order dan seperti yang dirancangkan.

Sebelum majlis bermula, bacaan doa agar majlis ini dipermudahkan diketua oleh Haji Arif.

Tuan rumah, Surah pun seronok bila kawan-kawan datang membantu. Maklumlah ini pertama kali nak buat majlis besar-besaran. Kami pun membantu mana yang termampu aje, kali nie kita bantu Surah, lain kali Surah yang bantu kita. Duduk di negara orang nie, sepakat itu penting sebab mak ayah and saudara mara jauh, so bila memerlukan pertolongan, kawan-kawanlah tempat mengadu.

Tetamu dah mula datang seawal jam 2 petang. Cuaca yang mulanya agak mendung and hujan renyai sikit mula dah okay. Alhamdulillah, risau juga kalau hujan tiba-tiba sebabnya bukan macam Malaysia, bila buat open house ada khemah semua, kalau semua nak sumbat dalam rumah, mmg padat la.

Tetamu dihidangkan dengan nasi kabsah, lontong, roti jala, laksa Penang serta puding. Ada juga tetamu yang membawa kek, jus, dan juga beberapa makanan lain.

Some of my Adelaide's gang yang terawal sampai, Yun and Ani.

Nasi kabsah, masakan tersohor Najwa. Memang sedap, cukup segala rasa, tiada sebarang kecacatan. Syabas Najwa, boleh masak untuk seramai nie tetamu yang datang ke rumah Surah nie. Kalau I, sure dah panik tapi Najwa cool aje.

Mummy to be, again somehere in May 2012. Insyallah, nak bersalin di Adelaide lagi sebab best katanya.

Tetamu lelaki diberi penghormatan untuk duduk di kerusi di garage. Mana kaum perempuan duduk ??????

Kaum perempuan punya tempat lepak lagi syok, tengah-tengah backyard, so bentang plastic and then duduk ramai-ramai. Yer la, kaum ibu kan sibuk nak layan anak-anak yang nak main, so tempat lepak nie memang sesuai la. Lagipun boleh berkumpul and sembang ramai-ramai kalau mcm nie.

Ada juga dibuat majlis sambutan harijadi untuk anak bongsu Surah, Zaim yang nak masuk 2 tahun Oktober nanti tapi since Suran and family akan kembali ke Malaysia tak lama lagi, so buatlah awal sikit, so dapat sambut dengan kawan-kawan disini.

Ryan memang suka makan kek, tak kisahlah kek apa pun. Tak apa Ryan, birthday Ryan pun tak lama lagi so nanti kita buat majlis potong kek juga yer.

Ramai kanak-kanak so memang meriah acara memotong kek Zaim nie.

With Yasmin yang baru sebulan setengah di Adelaide. Kesian Min, sekarang nie ada problem dengan neighbournya yang sakit mental. Hari-hari Min menangis bila kena maki dengan neighbournya sampaikan mengambil keputusan nak pindah rumah.

Antara tetamu yang hadir memeriahkan majlis. Masa majlis raya anjuran MYPSA lepas, I tak ada, so tak dapatlah nak jumpa ramai-ramai macam nie. Mujur la Surah buat majlis besar-besaran, so dapatlah jumpa ramai member yang belum sempat beraya lagi.

The Chinese lady is cikgu kepada anak Surah and Kak Azie di kindie. Orang Malaysia, so bila dah jumpa orang Malaysia, seronok la die berborak sama.


Kak Ati is the doctor yang I jumpa masa kes Danish dulu. Kak Ati pun balik Malaysia masa raya lepas and baru beberapa hari sampai Adelaide.


Bayi comel, Mai 'esyah.



Malam dah nak balik, sessi bungkus makanan untuk dibawa balik. Memang ada makanan yang lebih so kita bungkus then bagi sesiapa yang masih ada di rumah Surah. Bila dah balik, barulah badan terasa penat, tapi tak dapat tidur gara-gara penangan Nescafe tuan rumah yang memang power.

No comments:

Post a Comment