Nuffnang Ad

Thursday 8 September 2011

Rumah MB pula

Lepas Istana Tengku Mahkota, kami bergerak pula ke kediaman rasmi Menteri Besar untuk open house di sana pulak. Memang menjadi kemestian untuk beraya di 3 tempat ini pada hari raya pertama, cuma kali nie agak meriah sikit sebab semua ahli keluarga ikut sekali.

Masa kami sampai, orang memang ramai, so duduk pun terpisah dengan Ibu and Ayah, tapi tak apa, masing-masing dapat makan puas-puas.

Orang memang ramai, tapi bukan org ramai, sebab orang ramai duduk di luar dewan, dalam dewan dikhaskan untuk VIP, dan juga anak-anak yatim serta OKU sahaja, tapi ada juga orang awam yang terlepas masuk ke dalam.

Satay lagi, tapi sedap..bercucuk-cucuk the boys and I makan satay disini.

Ibu and Ayah tak sempat nak pakai baju sedondon sebab Ayah gosok baju malam sebelumnya, Ibu pulak gosok baju pagi raya tu, so Ibu tak tahu baju apa yang Ayah nak pakai.

Satay yang nyum, nyum...sedap sangat

Tapi, my boys paling suka beraya disini sebab ada ice-cream. Yer, dengan cuaca yang panas, dapat makan ice-cream memang sedap sangat.

Lepas kenyang makan ice-cream sampai 2 cups sorang, semuanya dah tak tentu arah dah.

Danish suka sangat mengambil gambar, so I bagi die gunakan my Nikon yang telah banyak jasanya kepada I.

Antara hasilnya, not so bad lah Danish. Nanti kalau ada class untuk junior photography class, I will register him as well.

Kami tak lama disini, sebab masing-masing dah penat. Maklumlah bangun awal pagi, lepas tu berjalan jauh pulak so memang la meletihkan. Lagipun, ada banyak benda yang nak kena settlekan dirumah.

Terima Kasih, Dato' Seri atas kesudian melayan kami sekeluarga di Majlis Rumah Terbuka ini.

Ni best friend Ibu, Datin Nani. I think she's younger than me. Untung, muda-muda dah jadi Datin. Before I pergi Adelaide tahun lepas, I pernah cakap dengan Datin Nani, that I nak kurus macam die, mampukah I melakukannya ?

Maisng-masing dah tak sabar nak balik sebab nak main mercun pop-pop

2 comments:

  1. gina dah mmg selim pung..kty ni hah yg tak selim..

    ReplyDelete
  2. the boys look so great in brown.. cantikk.

    ReplyDelete