Nuffnang Ad

Wednesday 9 November 2011

Harbourtown

Sehari lepas Daddy Jack balik, we all pergi bawa Ibu jalan-jalan ke Harbourtown. Ni tempat yang mesti pergi sebab ada banyak kedai yang tengah sales untuk menghabiskan stok winter mereka. We all pergi lepas hantar Danish ke sekolah, so lama jugaklah nak tunggu sementara nak ambil Danish balik. Cuaca pun taklah panas sangat, just mendung and adakalanya hujan turun jugak.

Antara kedai yang paling Ibu suka masuk, kedai homeware. Eiii, I pun kadang kala geram aje tengok aneka homewares yang ada di Adelaide nie. Semuanya nampak praktikal and nak beli. Dari sekecil-kecilnya sampailah kepada jenis-jenis loyang, mould and even measuring sup pun nampak cantik kat dalam kedai homeware nie. I nie kan pantang sikit tengok benda yang pelik, mulalah gatal aje nak membelinya.

Hahaha, my first KitchenAid..belum merasa nak beli mixer lagi, so dapat tempias periuk pun jadi ler. Daddy Jack kan nak dapur rumah kami di Shah Alam nanti berkonsepkan warna favourite team bola die, Manchester United, so warna tema rumah kami nanti adalah merah, hitam dan juga putih. Boleh tahan murah juga set periuk nie, from AUD700 jadi AUD199 sahaja but I jadi member so dapatlah another potongan which is murah giler.

Hai..Daddy Jack, lepas nie tak mahu beli handbag lagilah...kita beli nie pulak la yer...please, please.

Daddy Jack pun dah berkira-kira apa yang nak dibeli..hmm, I ada beritahu kan yang dia dah siapkan list apa yang nak dibeli tiap-tiap bulan, sementara berkesempatan. So far, Alhamdulillah, dah ada a few benda baru yang kami beli dah. Suka hati sangat-sangat.

Ibu bukan sahaja tertarik dengan homeware, masuk kedai stationary pun tersangkut jugak dengan benda-benda comel nie. Anak-anak perempuan my Adelaide's gang dah banyak jugak terjebak dengan kegilaan kedai Smiggles nie.

Bergambar depan kedai ajelah, nak beli tak adalah vos I tak berapa suka memakai Levi's lately sejak dah jatuh cinta dengan Gaps.

Ala, lagipun Levis kat Harbourtown nie memang sealu buat sales sampai 50%. So, taklah heran sangat.

Hannan memang minat habis dengan BBQ, so bila Daddy Jack bawa masuk dalam kedai yang menjual peralatan BBQ. memang die belek satu-satu. Hai !!! memang boleh jakun jugaklah tengok macam-macam jenis peralatan untuk BBQ sampaikan ada portable fridge untuk BBQ kat hutan atau any outdoor.

Upah aje dengan lollies ataupun Mentos, sure Ryan duduk diam aje dalam stroller, tanpa sebarang bantahan.

Danish tak kisah kena tinggal, asalkan ada beli something untuk dia. Dia pun malas agaknya nak jalan-jalan shopping, penat katanya.

Ingatkan handbag Kardashian Collection nie mahal lah and handbag nie letaknya di David Jones sebaris dengan Guess ataupun Ferragamo, rupanya taklah mahal sangat. Just nice aje. Nie pun ada jumpa kat Harbourtown and ada a fews jugalah yang cantik.

3 beradik yang glamour, suka tengok their reality tv series, so dumb blonde sungguh ler. Tapi mmg kaya giler, but still maintain a simple life.

Paling tak tahan, kedai kat belakang tu....weehoooo !!!! new attraction to Harbourtown tu

2 comments:

  1. Omg, kak gina I so envy you!
    Love, Dea

    ReplyDelete
  2. kak gina..
    how much the kitchen aid mixer?
    uwaaaaaa.. lama dah suka..
    selalu silent reader ja, disebabkan kitchen aid mixer, terus tanya.. hahaha..

    ReplyDelete